هنر گرافیک و طراحی لوگو
لینک دوستان

نحوه نگارش طرح توجیهی

 

آیا شما نحوه نوشتن طرح توجیهی را می‌دانید؟  یک طرح توجیهی طرحی کلی از مهم‌ترین مسائل مربوط به یک ایده کسب و کار است و هدف آن شناسایی عواملی است که مانع موفقیت شما در بازار کار می‌شود. به عبارت دیگر، طرح توجیهی تعیین می‌کند آیا یک ایده کسب و کار ایده‌ای معقول است یا نه.

طرح توجیهی تمامی اطلاعات ضروری برای طرح کسب و کار را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. طرح توجیهی تمامی اطلاعات ضروری برای طرح کسب و کار را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. از اینرو به منظور دست‌یابی به معیار و شاخص مناسب جهت تعیین سوددهی و یا عدم سوددهی طرح‌ها، مجموعه‎ای از شاخص‌های مالی و اقتصادی در طی سال‎ها‎ی قبل توسط کارشناسان و اقتصاددانان بزرگ تعریف و استفاده شده است. هدف از آنالیز مالی طرح امکان‌سنجی در گزارشات توجیهی نیز کسب شاخص‌های مالی و اقتصادی به منظور تصمیم‌گیری صحیح‎ می‎‎باشد. در تجزیه و تحلیل مالی، استفاده از هزینه‌های سرمایه‌گذاری، هزینه‌های تولید، درآمد سالیانه پیش‌بینی شده برای طرح و سایر مبانی و مفروضات مورد نیاز برای انجام محاسبات، صورت حساب سود (زیان)، صورت گردش وجوه نقد، ترازنامه پیش‌بینی شده، تهیه و تنظیم‎ می‎‎شود.

کامفار و نگارش طرح توجیهی

کامفار نرم‌افزاریست که برای مطالعات اقتصاد مهندسی مانند امکان‌سنجی و طرح‌های توجیه فنی و اقتصادی، شبیه‌سازی و تحلیل فرآیندهای مالی بکار می‌رود. این نرم‌افزار توسط سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد تدوین شده ‌است.

طرح تجاری و پیش بینی درآمد و برآورد هزینه پروژه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی، زیربنایی، دریانوردی و غیره با استفاده از نرم افزار کامفار انجام می‌پذیرد. نرم افزار تخصصی کامفار یک برنامه کامپیوتری است که سازماندهی و محاسبه گزارشات مالی و اقتصادی را آسانتر می‌سازد. این نرم افزار بر اساس مطالعات امکان سنجی و یا به عبارتی توجیه‌پذیری و یا قابل اجراء بودن و یا نبودن طرح و مطالعات فرصت‌یابی برای هر طرح صنعتی و معدنی طراحی گردیده است. نتایج این نرم افزار بیانگر جذابیت اقتصادی طرح بر اساس محدود و یا نامحدود بودن بودجه اقتصادی سازمان مجری می‌باشد.

یک طرح توجیهی به طور معمول چندین بخش دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود.

مقدمه: شما باید افراد تصمیم گیرنده را برای بررسی گزینه پیشنهادیتان متقاعد کنید. حتی باید طوری بخش اول تحقیق را شروع کنید که آنها را برای خواندن باقیمانده بخش‌ها ترغیب سازد. در این بخش توضیح دهید که در صورت پیاده سازی طرح، چه مزایا و کارکردهایی نصیب شرکت یا سازمان خواهد شد.

معیارها/ محدودیت‌ها: شما باید به دقت تمامی معیارهای مرتبط با بازده‌های ایده آل طرح را مشخص سازید. این کار به شما امکان می‌دهد تا تصمیمات منطقی و کاربردی را اتخاذ نمایید. این معیارها را می توان در نوشتن طرح توجیهی به نمایش گذاشت. در ابتدا باید معیارها را به چندین بخش تقسیم کنید. این کار در صورت نگارش طرح توجیهی مبسوط بسیار کمک حال خواهد بود. همچنین می‌توانید معیارها را در کل طرح توجیهی تقسیم کنید تا اینکه تناسب لازم برای ارائه آنها به وجود آید. باید این مسئله را به خاطر داشته باشید که فارغ از استراتژی مورد استفاده در طرح توجیهی، باید در مورد ارائه معیارها کاملاً اطمینان حاصل نمود. این کار به مخاطب نشان می‌دهد که شما بر کل طرح کنترل دارید و چیزی را فراموش نمی‌کنید.

روش کار: ارائه حقایق دقیق و متناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما باید به منابع معتبر مورد استفاده و همچنین روش کار خودتان به طور کامل اشاره کنید. بدون یک روش کاری مطمئن و منابع معتبر، طرح توجیهی شما فاقد هرگونه اعتبار خواهد بود. در این بخش باید کاملاً توضیح دهید که چه مراحلی را برای انجام پروژه نهایی مد نظر قرار می‌دهید. روش کار در واقع بخش اصلی طرح توجیهی به شمار میرود چون دقیقاً توضیح می‌دهد که چه قدم هایی توسط شما به عنوان انجام دهنده پروژه پشت سر گذاشته خواهد شد.

مرور گزینه‌های جایگزین: شما باید در طرح توجیهی به تمامی ویژگی‌های کلیدی هر گزینه احتمالی اشاره کنید و مطمئن شوید که این ویژگی‌ها قابل درک هستند و به شکلی متناسب با سطح دانش مخاطبان آماده شده‌اند. به خاطر داشته باشید که هدف نهایی کمک به مخاطب برای اتخاذ بهترین و کامل‌ترین تصمیم است.

ارزیابی: این بخش باید به گزارش طرح توجیهی اختصاص یابد. شما باید با استفاده از معیارهای از قبل تعریف شده به ارزیابی گزینه‌های مطرح شده بپردازید. شما می‌توانید در این بخش از نمودارها، جدول‌ها و باقی ابزارهای تصویری و گرافیکی برای نمایش مطالعات خودتان استفاده کنید. آمارهایی که تائیدی بر مطالعات و محاسبات شما هستند باید در همین بخش به کار گرفته شوند. تمامی این آمارها و گزارشات برای نمایش برتری طرح توجیهی شماست.

نتیجه گیری: در این بخش باید به نتیجه‌هایی اشاره کنید که پس از بررسی‌های نهایی آمار و داده‌ها به آنها دسترسی پیدا کردید. نحوه ارزیابی گزینه‌های مختلف مورد اشاره در تحقیق نیز باید در همین بخش بررسی شود. در نهایت باید مشخص کنید که کدام گزینه بهترین تناسب را برای پیشبرد اهداف آتی شرکت در اختیار دارد.

پیشنهادات: شما باید در این بخش از تجربیات و دانش خود برای اشاره به این مسئله استفاده کنید که کدام گزینه به نظر خودتان بهترین مورد برای ارتقای شرکت یا سازمان است. گاهی اوقات افراد تصمیم گیرنده با وجود در اختیار داشتن اطلاعات و داده‌هایی غنی و جامع باز هم در مورد تصمیم گیری نهایی با تردید روبرو می‌شوند. در این جاست که پیشنهادات شما به عنوان نویسنده طرح توجیهی می تواند راهگشای این مشکل باشد.

[ دوشنبه 2 تير 1399 ] [ 16:47 ] [ مبینا ]

اهمیت بازطراحی لوگوها چیست؟


 هدف کلی از یک لوگو چیست؟

هدف کلی از داشتن یک لوگو این است که برای یک شرکت، یک هویتی ایجاد شود که مشتریان بتوانند شرکت را با این هویت بشناسند. بنابراین می توان گفت که لوگوها در حقیقت "چهره" یک تجارت می باشند. بنابراین خیلی مهم است که "چهره" ای که شرکت و تجارتتان دارد، دارای اثر مثبتی بر روی مشتریانتان باشد.

چرا لوگو در میزان جلب مشتری برای وب سایت های تجاری به این اندازه اهمیت دارد؟

به طور کلی همه ما انسان ها موجوداتی هستیم که اشکال بصری بر روی ما تاثیر زیادی دارند. بنابراین می توان گفت که طراحی و محتوای وب سایتمان خیلی مهم است ولی یکی از مهم ترین و کلیدی ترین بخش های طراحی وب سایت که می تواند در میزان جلب شدن مشتریان به عنوان بازدیدکننده از این وب سایت اثر زیادی داشته باشد؛ بخش "طراحی لوگو" است. مطالعات نشان داده اند که مغز افراد تصاویر را 60000 برابر سریع تر از متن ها مورد پردازش قرار می دهد! همچنین  کلمات در حافظه کوتاه مدت ما پردازش می شوند در صورتی که تصاویر به حافظه بلند مدت ما می روند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که استفاده از لوگو در وب سایت ها می تواند تاثیر بسیار بیشتری حتی از محتوایی داشته باشد که در وب سایت وجود دارد. به این دلیل که افرادی که به عنوان بازدیدکننده از وب سایت دیدن می نمایند؛ وقتی که لوگو وب سایت (که همان لوگوی مربوط به شرکت مورد نظر دارنده وب سایت می باشد) را می بینند؛ تصاویر آن را به حافظه درازمدتشان می برند و سعی می کنند تا آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

البته انواع مختلفی لوگو وجود دارد که تمام انواع آن هدف مشترکی دارند: هدف تمام انواع طراحی های لوگو این است که یک تصویری را در ذهن مشتریان و مخاطبین قرار دهند که خاطره انگیز باشد. آن ها می توانند به این روش کاری کنند که مشتریان به برند مورد نظر وفادار شوند!

بنابراین همان طور که بیان شد، وقتی که یک لوگوی مناسب برای برند وجود داشته باشد مشتریان بیشتری جلب می شوند.

چرا باید هر چند وقت یک بار لوگو را دوباره طراحی کرد؟

برند شرکت شما و همچنین هویت شرکت شما برای موفقیتی که بدست می آورد، عواملی ضروری می باشند. در صورتی که شرکتی یک هویت برند مناسب داشته باشد، موفق شدن آن حتمی است. یک لوگوی خوب برای یک شرکت، در حقیقت می تواند نماینده آن شرکت باشد. با استفاده از یک لوگوی خوب می توان پیام هایی را که شرکت مایل است به مشتریان و مخاطبین برساند منتقل کرد. بنابراین باید لوگو را طوری طراحی کرد که با آخرین تغییرات طراحی روز، مطابقت داشته باشد. در لوگو، شما باید بر روی نقاط قوتی که شرکتتان دارد تمرکز کنید و ارزش های کلیدی تجارتتان را بیان کنید. همچنین لوگو برای این که بتواند بر روی ذهن مشتریان و مخاطبین تاثیر داشته باشد؛ باید خاطره انگیز باشد. به این دلایل، لوگوی شرکت ها و تجارت هایی که در کارشان خیلی موفق بوده اند؛ همیشه با آخرین تغییرات روز وقف پیدا کرده اند.

در صورتی که شما می خواهید وب سایت خودتان را دوباره طراحی کنید و یا این که می خواهید یک وب سایت جدیدی برای شرکتتان ایجاد کنید و احساس می کنید که لوگوی فعلیتان نمی تواند آن طور که باید و شاید نقاط قوت شرکتتان را نشان دهد؛ می توانید تصمیم بگیرید که دوباره لوگو را طراحی کنید. همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشید که در صورتی که لوگوی شما نتواند به خوبی عمل کند؛ بدون تردید وب سایتتان هم نمی تواند عملکرد بهینه داشته باشد. بنابراین در صورتی که لوگو مناسب نباشد، اثر منفی بر روی عملکرد کلی وب سایت جدیدتان دارد.

بنابراین لوگوی شما باید قبل از این که وب سایتتان را طراحی کردید، طراحی شود. برای طراحی کردن مجدد لوگو نیاز به اطلاعات مختلفی دارید و نمی توانید این کار را به همین راحتی هم انجام دهید. برای این که لوگوی جدیدی طراحی کنید، باید به دنبال کتابچه ها و متن های راهنما بگردید (که به آنها راهنمای برند هم گفته می شود) و سعی کنید تا یک مجموعه ای از المان های برند را که برای طراحی جدید لوگو لازم است پیدا کنید و سعی کنید بر این اساس کار را انجام دهید. متن هایی وجود دارند که تمام جنبه های طراحی برند را پوشش می دهند و شما می توانید با استفاده از این متن ها کار را به شکل باکیفیتی انجام دهید. بخش هایی که در این راهنما می توانید درباره آنها مطلب داشته باشید شامل موارد زیرند: راهنمایی درباره لوگو، راهنمایی درباره تغییرات لوگو، راهنمایی درباره کاربرد لوگو، و مثال های مختلفی که در این زمینه درباره مطالبی مانند چگونگی استفاده از رنگ ها، چگونگی استفاده از آواتارها (برای بخش های مربوط به شبکه های اجتماعی)، چگونگی استفاده از المان های گرافیکی و غیره وجود دارند و شما می توانید از آن استفاده کنید.

نکته ای که اینجا باید درنظر داشته باشید این است که از آن جایی که به هنگام تغییر دادن لوگو و طراحی مجدد آن، این تغییر باید در تمام جنبه های کارتان منعکس شود؛ بنابراین وقتی که شما لوگوی جدیدی را طراحی کردید؛ باید تمام کارت های تجاری و تمام بخش هایی که مربوط به تبلیغاتتان می شود و در آنها از علامت لوگو استفاده می کرده اید را به روزرسانی کنید تا موضوع پیوستگی لوگو حفظ شود.

شما برای تغییر دادن برندتان می توانید از سرویس های مخصوص این کار استفاده کنید (سرویس هایی هستند که کارشان تغییر و به روزرسانی لوگو می باشد).

به عنوان مثال، می توان از لوگوی برند نایک (Nike) یاد کرد که بسیار خاطره انگیز می باشد و این برند هر چند سال یک بار طراحی لوگو را تغییر داده است و به روز رسانی نموده است.

GetBC(19);

انتخاب بهترین و با کیفیت‌ترین موسسه برای مشاوره انجام پایان نامه ارشد و دکترا همیشه یک فرآیند دشوار و طاقت فرسا محسوب می‌شود. در این فرآیند خطراتی وجود دارد که باید حواستان به آنها باشد. انجام پایان نامه همیشه یک چالش بزرگ برای دانشجویانی به شمار میرود که به دنبال کسب مدرک خود بوده و بنا به دلایلی آشنایی کافی با فرآیند انجام پایان نامه ندارند. اما این مسئله امروزه برای این افراد یک رویای محال نیست و لذا با تأسیس موسسات ساختارمند در حوزه مشاوره انجام پایان نامه، این مشکل حل شده است. با این حال، انتخاب موسسه باید مطابق با یک سری خصوصیات و ویژگی‌های تعیین کننده در حوزه آکادمیک باشد تا اینکه بهترین نتیجه حاصل شود. در ادامه خصوصیات مهم و متمایز کننده موسسات برتر و پیشرو در حوزه مشاوره انجام پایان نامه ارائه شده است.

تیم کاری با تجربه و متخصص در مشاوره انجام پایان نامه

تیم فعال در یک موسسه مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا باید اشراف کامل به موضوعات ارائه شده داشته باشند. برای این منظور، اعضای تیم باید دارای مدارک دانشگاهی عالی باشند تا اینکه بتوانند به خوبی از عهده بخش‌های مختلف مشاوره انجام پایان نامه برآیند. تجربه این افراد باید به حدی باشد که تمامی نیازهای دانشجو را تأمین کنند و بهترین پایان نامه ممکن را با کمک دانشجو به نگارش درآورند. تیم مشاوره انجام پایان نامه باید توانایی عرضه پایان‌نامه‌ای دقیق و کاملاً جامع را داشته باشد. هر موسسه مشاوره انجام پایان نامه باید به دانشجو اجازه دهد تا به صورت مستقیم با مشاور پایان نامه در تماس باشد تا در جریان جزئی ترین مسائل قرار بگیرد.

اعتبار در بازار مشاوره انجام پایان نامه

اعتبار موسسه مشاوره انجام پایان نامه در بازار این حوزه باید بسیار زیاد باشد. رسیدن به این اعتبار از طریق تکیه بر ارائه مشاوره‌های نظام یافته و دقیق و همچنین تهیه پایان نامه‌های ساختارمند امکان پذیر است.

از طرف دیگر ارائه تخفیف‌های هدفمند به دانشجویان می‌تواند اعتبار موسسه را افزایش دهد. شما باید از موسساتی که اعتبار خدشه دار شده ای در بازار حوزه مشاوره انجام پایان نامه ارشد و دکترا دارند دوری کنید چون حاصل کار نهایی بسیار اسفناک خواهد بود.

ارائه محتوایی بدون سرقت ادبی

موسسات با تجربه و با صلاحیت در این حوزه پایان نامه‌هایی بی عیب و نقص و عاری از سرقت ادبی را توسط دانشجویان پیش می‌برند. نتیجه کار با موسسات بدون تجربه یا کم تجربه بدون شک پایان نامه هایی مشکل دار و پر از سرقت‌های ادبی خواهد بود. دلیل بروز این مشکل این است که این گونه موسسات از تیمی غیر متخصص و فاقد تجربه لازم بهره می‌برند. تیم فعال در یک موسسه مشاوره پایان‌نامه باید به دقت بر عدم استفاده از محتوایی حاوی سرقت ادبی تمرکز داشته باشد. بنابراین ارائه محتوای نوین و جدید موجب میشود تا پایان‌نامه نهایی عاری از سرقت ادبی باشد و دانشجویان بعدی بتوانند از آن به عنوان مرجعی قدرتمند برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا خود بهره ببرند. این امر در واقع نشان‌دهنده خلاقیت و نوآوری تیم کاری موسسه است.

ساختار قیمت گذاری

ساختار قیمت گذاری یک موسسه فعال در مشاوره انجام پایان نامه باید دقیق و حساب شده باشد. این ساختار یک فاکتور بسیار مهم و تأثیرگذار در اعتبار و محبوبیت یک موسسه محسوب می‌شود. یک موسسه با تجربه دارای یک برنامه دقیق قیمت گذاری برای مشاوره هر کدام از فصل‌های پایان نامه و همچنین دیگر جزئیات مورد نیاز برای انجام پایان نامه است. دانشجو دقیقاً باید بداند که برای هر فصل چه هزینه‌ای تعیین شده و نحوه پرداخت هم به چه صورت است. بعضی از موسسات با تجربه در زمینه مشاوره انجام پایان‌نامه کارشناسی ‌‌‌‌ارشد و دکترا دارای ساختارهای قیمت گذاری متفاوتی برای رشته‌های مختلف هستند و هزینه‌ها را براساس رشته دانشجویان مشخص ساخته‌اند. این امر نشان میدهد که یک موسسه نگاهی دقیق به تمامی جزئیات دارد و بی جهت و بی اساس قیمت گذاری را انجام نداده است. دانشجویان باید از موسساتی که قیمت گذاری دقیقی برای مشاوره پایان نامه ندارند، خودداری کنند چون امکان دارد ضررهای هنگفتی در این زمینه متوجه آنها شود و حتی محصول نهایی به هیج وجه تناسبی با هزینه پرداختی نداشته باشد.

جمع آوری دقیق ترین جزئیات در مورد پایان نامه

یک موسسه متخصص و با تجربه در حوزه مشاوره انجام پایان نامه به هیچ وجه کارهایش با استناد به مسائل کلی مطرح شده توسط مشتریان پیش نمیبرد؛ بلکه به دنبال دقیق ترین جزئیات است. برای این موسسات، تنها در اختیار داشتن عنوان کافی نبوده و سوالات متعددی را در ارتباط با پایان نامه و موضوع آن را از مشتریان خود می‌پرسند. تیم های تخصصی این موسسات به جزئی ترین عناصر دقت داشته و اطلاعاتی را در مورد نیازهای حقیقی افراد از نوشتن پایان نامه به دست می‌آورند. این کار باعث می‌شود تا فرد مراجعه کننده دیگر هیچ نگرانی ای در مورد روند مشاوره انجام پایان نامه نداشته باشد. حتی بعضی از موسسات برتر به شکل دوره ای و زمان بندی شده با دانشجو جلسات حضوری یا تلفنی برگزار می‌کنند تا اینکه به بهترین شکل روند کار را به جلو پیش ببرند.

منابع مورد استفاده برای مشاوره انجام پایان نامه

موسسات معتبر و با تجربه در حوزه مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا همیشه از به روزترین و مدرن ترین منابع بهره میبرند. این کار باعث می‌شود تا اطمینان خاطری برای افراد مراجعه کننده پیرامون به روز بودن پایان نامه به وجود آید. نمایش منابع مورد استفاده تیم مشاوران یک موسسه فعال در حوزه مشاوره انجام پایان نامه موجب ارتقای اعتبار و اعتلای خود موسسه می‌شود چون این کار در واقع آینه تمام نمایی از پیشرفته بودن تیم متخصص موسسه خواهد بود.

[ چهارشنبه 27 فروردين 1399 ] [ 13:34 ] [ مبینا ]
درباره وبلاگ

آرشيو مطالب
امکانات وب
بستن تبلیغات [x]