هنر گرافیک و طراحی لوگو
لینک دوستان



وقتی که شما می خواهید یک تجارت را ایجاد کنید، نیاز به داشتن یک لوگو دارید. بنابراین داشتن یک لوگو برای افرادی که یک تجارت دارند بسیار مهم می باشد. لوگو در حقیقت باعث می شود که تجارت شما به دیگران شناسانده شود. این لوگو در قالب یک طرح ترافیکی به دیگران شناسانده می شود. بنابراین انتخاب لوگوی مناسب برای این کار باید با دقت مناسب انتخاب شود.

 چون لوگو در حقیقت نماد تجارت و برند است و بنابراین می تواند تاثیر زیادی را بر روی مشتریان داشته باشد. لوگو حتی از دیدگاه روان شناسانه هم می تواند بر روی مشتریان اثرگذار باشد.  وقتی که یک تجارتی از یک لوگو استفاده می کند، به شیوه ای اسرارآمیز و پنهان، هدف هایی که دارد و ارزش هایی که در این تجارت وجود دارد را به مشتریان خودش اعمال می کند. بنابراین استفاده از لوگو در یک برند نشان دهنده تعریف ها و مفهوم های مختلفی است.

 لوگو معمولا دارای دو بخش است: 

 بخش تصویری و بخش متن. 

این لوگوها مخصوص کمپانی های مخصوص هستند و انتقال دهنده اهداف و ارزش های کمپانی مورد نظر می باشند. این لوگوها مختص برند هستند و هر برند و کمپانی یک لوگوی مخصوص دارد و دو برند نمی توانند از یک لوگو استفاده کنند. در صورتی که یک لوگو به شکل مناسبی طراحی شود، می تواند ارزش ها و اهداف برند را به خوبی و به شکل واضح و تاثیرگذاری به فردی که به آن نگاه می کند منتقل کند. وقتی که یک فردی به یک لوگو نگاه می کند می تواند ارزش های برند مورد نظر، نوع خدمات و نوع کار این برند را درک کند. بنابراین برای برندها خیلی مهم است که یک لوگوی مناسب داشته باشند چون در صورتی که یک لوگوی مناسب داشته باشند، می توانند از رقیبان خودشان در این زمینه جلو بیفتند. در صورتی که یک لوگوی مناسب داشته باشید، می توانید از ده ها تجارت و برندی که شبیه به برند شما هستند جلو بیفتید. همچنین داشتن یک لوگوی خوب منجر به ایجاد احساس اعتماد در میان مخاطبین می شود. 

اگر یک تجارت بخواهد در کارش موفق شود، نیازمند داشتن اذهانی خلاق است که بتوانند یک لوگوی مناسب طراحی کنند. در صورتی که افرادی که در یک کمپانی و تجارت کار می کنند، بخواهند به سودآوری برسند نیاز دارید که تلاش هایی را که در این تجارت و کمپانی انجام می دهند را در غالب یک طرح گرافیکی به مردم ارایه کنند تا مردم بفهمند که کاری که آن ها دارند انجام می دهند در چه رابطه ای است و چه مزیت هایی دارد. 

بنابراین شیوه طراحی کردن لوگو از اهمیت فوق العاده زیادی برای یک تجارت برخوردار است. در این پست قصد داریم تا درباره برخی از روندهایی که طراحی لوگو به آن سمت پیش می رود مطالبی را ارایه نماییم:

روند طراحی لوگو در سال های اخیر به سمت موارد زیر پیش می رود؛

-  ساده بودن

- لوگوهای تطبیقی

معتبر بودن

-  پایدار بودن

- وجود سطوح شیب دار


1. ساده بودن

در سال های خیر، روند طراحی لوگوها در سال های اخیر به سمت سادگی پیش برود. چند سال پیش، طراحی های لوگوی بسیار پیچیده طرفدار زیادی داشت و کمپانی ها و تجارت ها سعی می کردند تا طراحی های لوگو را به گونه ای طراحی کنند که پیچیده باشد چون فکر می کردند که طراحی لوگوها به شیوه پیچیده باعث می شود که مخاطبین توجه بیشتری به برند بکنند.

 در سال های اخیر این روند تغییر کرده است. امروزه طراحی های لوگو به شکل های ساده طرفدار بیشتری دارد. جو فلوری (Joe Flory)، یکی از طراحان لوگوی کمپانی FINE ، بیان می کند که "امروزه، گرایش زیادی به سمت از بین بردن ترکیبات اضافه و پیچیده در تصاویر بصری طراحی لوگو ایجاد شده است و مخاطبین ترجیح می دهند تا لوگوهابب که به صورت ساده طراحی شده اند را انتخاب کنند. 

امروزه دیگر لوگوهای پر زرق و برق طرفداری ندارند" آلاستار هولمز (Alastair Holmes)، مدیر بخش طراحی های کمپانی This Place، بیان می کند که "از آن جایی که امروزه دیگر لوگوها و طراحی های لوگوی ساده در میان مردن طرفدار پیدا کرده است، بنابراین برای کمپانی هایی که در گذشته لوگوهای پیچیده ای را برای خودشان انتخاب کرده اند، در حق انتخاب می ماند: یکی این که کاری کنند که طراحی های گرافیکی قدیمیشان تغییر پیدا کند و ساده تر شود و دیگری این که طراحی های قدیمی خودشان را فراموش کنند و مجددا یک طراحی لوگوی جدید ایجاد کنند."

به عنوان مثالی از آن چه که هولمز می گوید، می توان به لوگوی مربوط به کمپانی Uber اشاره کرد که به جای این که یک لوگوی جدید طراحی کند، لوگویش را تغییر داده است. این کمپانی لوگوی خودش را (که البته خیلی هم پیچیده نبوده است) به شکل ساده تری تغییر داده است و از رنگ های ساده تری استفاده کرده است.

2.  لوگوهای تطبیق پذیری

در سال های خیر روند طراحی لوگو به سمت لوگوهای تطبیق پذیر پیش رفته است. لوگوهای تطبیق پذیر لوگوهایی هستند که با هر اندازه ای سازگار می باشند و می توان آن ها را در هر اندازه ای بکار برد.  پیشرفت تکنولوژی و الکترونیک به شیوه گسترده ای روند طراحی گرافیکی را در دنیا تغییر داده است.

 امروزه لوگوهای مربوط به کمپانی ها، در صفحه نمایش کامپیوترهای شخصی به یک شیوه نمایش داده می شوند؛ در صفحه نمایش موبایل به یک شکل نمایش داده می شوند و غیره.  بنابراین امروزه افرادی که می خواهند برای تجارتشان یک لوگوی مناسب طراحی کنند، باید این موضوع را درنظر داشته باشند که این لوگو باید به شکلی طراحی شود که هم در صفحه مانیتور کامپیوترهای شخصی مطلوب و زیبا باشد و هم در مانیتور گوشی های هوشمند به نظر جذاب بیاید و هم در محیط های دیگر. بنابراین روند طراحی لوگو در سال های اخیر به سمتی پیش رفته است که لوگوها با ابعاد مختلف زیبا به نظر برسند. 

 بنابراین در سال های اخیر طراحی لوگوها به شکلی شده است که بخشی از طراحی لوگو که شامل حروفی با اندازه کوچک است خالی گذاشته شده است  (تا در صورت کوچک شدن کا اندازه لوگو) مخاطبین مشکلی در خواندن این حروف نداشته باشند و همچنین حروفی که مربوط به بخش اصلی طراحی هستند بسیار شفاف نشان داده شده اند.(مانند شکل زیر)

این طراحی ها باید به شکلی انجام بگیرند که وقتی که این لوگوها را در یک صفحه نمایش می بینید، به همان اندازه که آن ها را در اندازه حقیقی خودشان مطلوب می بینید، در صفحه نمایش و در ابعاد کوچک هم آن ها را مطلوب ببینید. به عنوان مثال، وقتی که شما در بخش mailbox گوگل وارد می شوید، می بینید که یک تصویری در گوشه سمت راست بالایی ظاهر می شود که شکل استانداردی دارد و با این که دارای ابعاد کوچکی است، تمام ویژگی های یک لوگوی مناسب را دارد.

3. نشان دادن اعتبار برند

امروزه سعی می شود تا در طراحی لوگوها، اعتباری که برند دارد حتما به تصویر کشیده شود. این موضوع در سال های اخیر اهمیت بیشتری پیدا کرده است چرا که در این سال ها برندهای گسترده تر و متنوع تری ایجاد شده اند که سعی می کنند تا گوی سبقت را از هم بگیرند. بنابراین رقابت میان برندها زیادتر شده است و آن دسته از برندهایی که بتوانند لوگوهایی برای خودشان طراحی کنند که در این لوگوها به اعتباری که برند دارد اشاره شود، می توانند از برندهای دیگر در کار پیش بگیرند.

 به عنوان یک مثال بارز از لوگوهایی که در آن ها سعی می شود به اعتباری که برندشان دارد اشاره شود، لوگوی مروبط به برند "ایبیل و کول" را درنظر می گیریم که در شکل زیر نشان داده شده است.

همان طور که در این شکل می بینیم، در این برند به شکل مفید و مختصری اعتبار برند مورد نظر نشان داده می شود و به این موضوع اشاره می شود که برند "ایبل و کول" (Abel & Cole) به مدت 30 سال است که در زمینه تولید مواد ارگانیک فعالیت دارد. بنابراین در سال های اخیر لوگوهای مربوط به برندها به این سمت رفته اند که سعی می کنند اعتبار این برندها را درون خود جای دهند.

 در طراحی این لوگوها سعی می شود تا همزمان با استفاده از کنتراست (تضاد) رنگ ها، اشکال جدید و جذاب (که معمولا با استفاده از نرم افزارهای ویرایش تصویر مانند نرم افزار فوتوشاپ ایجاد شده اند) و همچنین استفاده از نمادهای جالب، با استفاده از چند کلمه کوتاه، اعتباری که این برند دارد به مخاطبین نشان داده شود.

4.پایداری

با این روند جدید طراحی لوگوها به این شکل است که به دلیل تغییر پارامترهای دیگر در این صنعت، بسیاری از تجارت ها ترجیح می دهند تا لوگوهای خودشان را هر از چندگاهی عوض کنند؛ ولی بسیاری از برندها و تجارت هایی که در گذشته لوگوهایی داشتند که برای آن ها محبوبیت ایجاد کرده بوده است؛ ترجیح داده اند که این لوگوها را عوض نکنند. البته در بعضی از موارد این تجارت ها تغییرات کوچکی در این لوگوها داده اند ولی آن ها را عوض نکرده اند. به عنوان یک مثال مناسب می توان از لوگوی مربوط به برند کارلسبرگ (Carlsberg) نام برد.

طراحان این برند تغییری در این لوگو نداده اند به این دلیل که آن ها فکر می کنند در صورتی که بخواهند لوگوی این برند را تغییر دهند باید راه زیادی را طی کنند تا دوباره تعداد زیادی از مشتریان جلب آن شوند. کریس ماکلین (Chris Macklin) که مدیر بخش خلاقیت کمپانی وولف اولینز (Wolff Olins) است بر این عقیده است که طراحانی که از همان لوگوی قدیمی برای این برند استفاده می کنند فکر می کنند که همان شکل و شمایل استاندارد این لوگو نسبت به شکل تطبیق پیدا کرده این لوگو مشهوریت بهتری دارد و به همین دلیل هم آن را تغییر نداده اند.

اکثر برندهایی که لوگوهای خودشان را تغییر نداده اند فکر می کنند که در صورتی که مدل های جدیدی برای لوگوهایشان ایجاد کنند، مدت زمان زیادی طول می کشد تا مردم به این لوگوهای جدید عادت کنند و بنابراین آن ها بسیاری از مخاطبینشان را از دست می دهند. اما در صورتی که از لوگوهای قدیمی استفاده کنند می توانند با کمک گرفتن از معروفیتی که در گذشته داشته اند، مخاطبین بیشتری را به خودشان جلب کنند. البته روند پایداری طراحی لوگوها برای برندهایی که دارای لوگوهای قدیمی هستند صادق است و برندهایی که دارای لوگوهای جدید هستند همواره سعی می کنند لوگوهای خودشان را تغییر دهند.


5.  وجود سطوح شیب دار

 یکی از روندهای طراحی لوگو که در سال 2020 طراحی های لوگو به آن سمت پیش می روند، وجود سطوح شیب دار در این طراحی ها می باشد. در سال های اخیر طراحان لوگو سعی می کنند تا از سطوح شیب دار برای طراحی لوگوهای خودشان استفاده کنند. همچنین موضوع "پنهان سازی" هم یکی از موضوعاتی است که امروزه بازاریابان و افرادی که می خواهند برای یک تجارت طراحی لوگو کنند، به این موضوع تا حدودی توجه می کنند.

 به عنوان مثال لوگوی جدید مربوط به کمپانی موزیلا (Mozilla) را درنظر بگیرید:

در لوگوهای قبلی این کمپانی، دیده می شود که یک روباه دمش را در اطراف کره زمین پهن کرده است. در مدل های قبلی کرده زمین با رنگ آبی مشخص شده بود. این در حالی است که در طراحی جدید، با استفاده از مفهوم "پنهان سازی" که در بالا به آن اشاره شد، ظاهرا بخش کره زمین حذف شده است و همچنین نمی توان حیوان خاصی را در شکل تشخیص داد. بنابراین همان طور که مشاهده می شود در این سال ها بسیاری از لوگوها سعی می کنند تا روند مخفی کردن برخی از المان هایی که مربوط به لوگوهایشان برای سال های قبلی بود  را در پیش بگیرند.


همان طور که در ابتدا ذکر شد، لوگوی یک کمپانی یا تجارت بخش بسیار مهمی از آن است و می توان گفت که می تواند به عنوان یکی از عواملی مورد استفاده قرار بگیرد که تعیین کننده میزان موفقیت یک برند می باشد. بنابراین افرادی که می خواهند لوگو طراحی کنند، باید به موضوع اثربخشی طراحی لوگو توجه خاصی داشته باشند تا بتوانند لوگوی مناسبی را که منجر به جلب مخاطبین و مشتریان می شود را طراحی کنند.

 

[ شنبه 3 اسفند 1398 ] [ 17:08 ] [ مبینا ]



شورای شهر شیکاگو، بر علیه یک کمپانی در منطقه راکفورد که مربوط به تولید قهوه است ولی توسط آتش نشانان اداره می شود، شکایت کرده است و می گوید که لوگوی این کمپانی بسیار شبیه به لوگوی مربوط به اداره آتش نشانی کل شیکاگور است. نام این کمپانی، کمپانی "قهوه دپارتمان آتش نشانی" است. مقامات شهر شیکاگو می خواهند که این کمپانی هر چه زودتر لوگوی خوودش را تغییر دهد. در این لوگو سه حرف اصلی F، D و C دیده می شوند و به شکل درشتی نمایان می باشند. 

 مقامات شهر شیکاگو بیان کرده اند که این شکایت، که امروز به دادگاه فدرال اعمال شده است، بسیار مهم است و این کمپانی تولید قهوه، از سه حرف F، D و C (Fire Department Company) منجر به برانگیخته شدن خاطره آتش نشانی در شهر می شود و این کمپانی سعی دارد تا از این روش استفاده کند تا برای خودش شهرت کسب کند. آن ها بیان کرده است که استفاده از FDC باعث می شود که مردم احساس ایمنی کنند و بیشتر محصولات این کمپانی را بخرند...و احساس کنند که ارتباطی میان این کمپانی و آتش نشانی شهر شیکاگو می باشد در صورتی که اوضاع این گونه نیست. 

 این لوگو که بسیار شبیه به لوگوی مورد نظر است، به گونه ای طراحی شده است که دقیقا همان شکل و شمایل را در ذهن ایجاد کند و علاوه بر آن، حروف C و F و D هم دقیقا به همان اندازه ای که در لوگوی مربوط به آتش نشانی شیکاگو بارز هستند، نمایان می باشند.

در وب سایت این کمپانی، آمده است: "این کمپانی بوسیله آتش نشانان اداره می شود و 10 درصد از میزان کل فروش آن به منظور حمایت کردن آتش نشانانی که مجروح شده اند و یا مشکل دارند، اختصاص داده شده است. یک فنجان چای در طول دوران خدمت در ارتش و یا دوران خدمت در اداره آتش نشانی، بسیار اهمیت دارد. به این دلیل که کار آتش نشانی خیلی سخت است و استفاده از کافئین می تواند برای بیدار نگه داشتن آتش نشانان در طول شب های طولانی مفید باشد. بنابراین مصرف قهوه می تواند برای آتش نشانان مفید باشد.

آتش نشانان و افرادی که در این اداره کار می کنند به دلیل این که سبک زندگی مخصوصی دارند و باید به شکل 24 ساعته و 7 روز هفته آماده خدمت باشند، نیاز به استفاده از قهوه دارند و برای این که بیدار بمانند تا بتوانند کار آتش نشانی را انجام دهند، باید همیشه بیدار باشند.


 به این دلیل است که بخشی از سود حاصل از این کمپانی به مجروحان و آسیب دیدگان بخش آتش نشانی اختصاص داده شده است". مقامات دولتی بیان کرده اند که لوگوی این کمپانی، "یک اقدامی برای سوء استفاده از حسن نیت نشان و مارک آتش نشانی شهر شیکاگو" است. آن ها درخواست کرده اند که صاحبان این کمپانی علاوه بر تغییر دادن لوگوی این کمپانی، به میزان 10000 دلار به دلیل نقض کردن قوانین مربوط به لوگوها جریمه پرداخت کنند. کمپانی مذکور، به هنوز پاسخی به اتهامات فوق نداده است.

[ يکشنبه 20 بهمن 1398 ] [ 17:40 ] [ مبینا ]



لوگوی برندهای معروف به صورت اتفاقی انتخاب نشده‌اند و پشت طراحی هر یک از آنها هدفی ویژه وجود دارد. اگرچه ممکن است برخی از آنها واقعا معنایی نداشته باشند، اما در مقابل برخی دیگر قصد دارند به طرز ماهرانه‌ای پیامی را منتقل کنند. در طراحی معروف‌ترین لوگوهای جهان تنها به زیبایی توجه نشده است. درواقع به نظر می‌رسد در برخی از این لوگوها پشت هر خط، منحنی و رنگ معنای پنهانی نهفته است.  


لوگوی برندهای جهانی معروف همیشه ما را به سمت خود جلب می کنند. در ۹۰ درصد موارد ما نمی دانیم که چه معنا و پیام پنهانی در این لوگوهای به ظاهر بی معنی و ساده پنهان است. اما باید بدانید که این لوگوها ساده و بی هدف نیستند و در پشت طراحی آن ها هدف و معنای خاصی نهفته است که از خلاقیت و زیرکی سازندگان آن نشأت می گیرد. در ادامه شما را با معنای تعدادی از این لوگوهای معروف آشنا خواهیم کرد.



BMW

نظری وجود دارد که لوگوی بی ام و نماد پروانه در آسمان آبی است ( این مورد حتی توسط برخی از کارمندان شرکت نیز به اشتراک گذاشته می شود ) اما در مورد لوگوی BMW همه چیز خیلی ساده است ؛ رتگ های آبی و سفید توسط سازندگان به افتخار پرچم باواریا انتخاب شده است.


ویکی پدیا

این کره نماد جهانی دایره المعارف است. قطعات پازلی که از آنها تشکیل شده است چند زبانه هستند بنابراین هر یک از آن‌ها با حروف الفبای متفاوت علامت‌گذاری شده‌اند. آن‌ها با هم کلمه “wikipedia” را می‌سازند، و جدول غایب نشان می‌دهد که دانشنامه تکمیل نشده و اطلاعات جدیدی به طور مداوم در آن ظاهر می‌شوند.


سونی VAIO

همه فکر می کنند نوع نوشتن VAIO در لوگوی فوق ، یک ترکیب مدرن و امروزی است اما چیزی که شاید شما هم نمی دانید این است که در واقع حروف VA نشانگر امواجی هستند که سیگنال آنالوگ ایجاد می کنند در حالی که IO نشانگر 10 است که نماد سیگنال دیجیتال است.



والت دیزنی 

والت دیزنی نام تجاری موفق، پیشرو و شناخته‌شده‌ای بین کودکان است که توانسته در بین همه مخاطبان برندی شناخته شده باشد. خب فکر می‌کنید چه چیزی بهتر از این است که لوگوی یک برند، امضای صاحب آن باشد؟ بله درست است. شما در لوگوی دیزنی، امضای والت دیزنی بنیانگذار محصولات این شرکت را می‌بینید و این یعنی اینکه صاحب یک برند، اعتبار کسب و کار خود را با این امضا تایید کرده است. البته فونت این امضا چندان شبیه خط والت دیزنی نیست اما هنوز قدرت به تصویر کشیدن مفاهیم مهمی را در خود جای داده است. مانند اینکه نام شخصی تاثیرگذار را به روشی جادویی نشان می‌دهد و همچنین این موضوع که برند دیزنی تاکنون کارهای قابل تحسینی در کارنامه کاری خود دارد را در ذهن تداعی می‌کند.


اینستاگرام

اینستاگرام جزو برندهای نوپا است که عمر زیادی از بنیانگذاری آن نمی‌گذرد. درواقع بسیاری از ما می‌توانیم اولین لوگوهای این برند را نیز در سال 2010 به خاطر بیاوریم که در آن سال‌ها تازه آغاز به کار کرده بود. لوگوی ابتدایی اینستاگرام رنگ‌هایی ساده مانند قهوه‌ای را در بر داشت تا نظر مخاطبان عکاسش را جلب نماید. با این حال این برند در سال 2016 تصمیم گرفت دستی به سر و روی لوگوی قبلی خود بکشد؛ چراکه دیگر نه تنها عکاسان بلکه افراد دیگری هم جزو مخاطبان آن محسوب می‌شدند. افراد میانسال، نوجوانان، جوانان و حتی برندهای معروف، همه و همه جزو مخاطبین این شبکه اجتماعی محبوب بودند. درواقع با این تغییرات، این برند لوگوی خود را با رنگ‌های روشن، درخشان و بکارگیری گرادینت جلا داد تا بتواند از این طریق روحیه فعالیت و تنوع مخاطبان را نشان داده و  از طرف دیگر جالب است بدانید که استفاده از رنگ‌های گرادینت موضوعی مهم در طراحی وب نیز محسوب می‌شود.


[ دوشنبه 14 بهمن 1398 ] [ 17:47 ] [ مبینا ]

 8 تکنیک شگفت انگیز موشن گرافی


در دنیای جدید، که به آن عصر اطلاعات هم گفته می شود، انتقال دادن اطلاعات و داده ها با سرعتی بسیار بیشتر

 از گذشته انجام می گیرد.


 در این دنیای جدید، موضوع "چگونگی انتقال دادن اطلاعات" موضوعی است که توجه بسیاری از افراد را به خودش جلب کرده است چون در روزگار کنونی، اطلاعات با سرعت هرچه تمام تر منتقل می شوند و بنابراین یک نوع اشباع شدگی از اطلاعات برای مخاطبین و کاربران ایجاد شده است. شبکه های مجازی و اینترنت، به عنوان منبع اصلی اطلاعات، حجم عظیمی از اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می دهند. 

بنابراین دیگر "اطلاعات نوشتاری" جذابیت خودشان را از دست داده اند. بنابراین یکی از راه های مهم و نوآورانه برای انتقال اطلاعات در دنیای امروز، این است که اطلاعات به شیوه ای غیر از شیوه نوشتاری انتقال پیدا کنند. یکی از بهترین روش های این انتقال، انتقال به روش اطلاعات گرافیکی (Graphic content) است . استفاده از این راه می تواند باعث شود که محتوای آنلاین، به گونه ای بهتر و جذاب تر انتقال پیدا کند.


موشن گرافیک، انیمیشن، محتواهای متحرک، نمودهای متحرک و غیره تکنولوژی های جدیدی هستند که به تازگی برای این کار مورد استفاده قرار گرفته اند. تمام این تکنولوژی ها برای این مورد استفاده قرار می گیرند که به شیوه ای نوآورانه و مدرن، بتوان اطلاعات را به مخاطبین مورد نظر انتقال داد.


در این دنیایی که بوسیله اینترنت هدایت می شود، شما در هر بخشی از اینترنت که بروید، می توانید ردپایی از محتوای موشن گرافیک ببینید. ممکن است شما یک ویدویی انیمیشنی و یا یک بلاگ بازاریابی و یا یک ویدیویی مجازی متعلق به یک گربه در پلتفرم های شبکه های مجازی ببینید. تمام این ها موشن گرافی هستند. موشن گرافی، که زمانی از نقاشی های کشیده شده بوسیله دست ساخته شده بود، امروزه به صورت انیمیشن های سلوئیدی خودش را نشان می دهد. به طور کلی امروزه از موشن گرافی برای ایجاد محتوای اینترنتی با کیفیت بالا و جذاب استفاده می شود.


 با وجود بسیاری از نوآوری های مختلف در این زمینه، برخی از تکنیک ها هرگز جذابیت خودشان را در طراحی موشن گرافی از دست نمی دهند ولی با این حال در سال 2019 شاهد اضافه شدن چندین تکنیک جدید به کار موشن گرافی بودیم. این تکنیک ها به گونه ای هستند که کیفیت کار موشن گرافی را افزایش می دهند و باعث می شوند که اثرگذاری استفاده از این تکنیک، بسیار بیشتر از قبل باشد.


در ادامه قصد داریم تا شما را با برخی از این تکنیک های جدید که در سال 2019 برای موشن گرافی بکارگرفته شدند و کیفیت کار موشن گرافی را تغییر دادند آشنا کنیم:


2

1.  تایپوگرافی جنبشی

نوع حرکتی محتوا و اطلاعات، چه در تبلیغات تلویزیونی مورد استفاده قرار بگیرد و چه در وب سایت ها، بسیار جذاب می باشد. یکی از دلایل آشکار این جذابیت، این است که این نوع محتوا، دارای ویژگی های جذابی است و جذابیت دارد. در تایپوگرافی جنبشی از انیمیشن های ساده استفاده می شود تا کلماتی ایجاد شود که در صفحه نمایش حرکت کنند.

در این روش، فرد طراح می تواند با تغییر دادن شیوه حرکت حروف، کاری کند که این حروف به شیوه های مختلفی حرکت کنند. به عنوان مثال می تواند حروف را بزرگ و منبسط کند و آن ها را بلرزاند و یا حالت موج دار به آن ها بدهند و غیره. تمام این انواع مختلف حرکت حروف بستگی به نوع کار طراح دارند و دست طراحی برای حرکت دادن این حروف باز است.

2. متن شکسته شده

مورد دیگر، مورد متن شکسته است. ممکن است این تکنیک به نظر قدیمی تر از موشن گرافی بیاید ولی حقیقت امر این است که شیوه ای که این تکنیک در موشن گرافی استفاده می شود، متمایز است. در موشن گرافی، استفاده از تکنیک متن شکسته به این معنی است که می توان با متن بازی کرد. طراحی می تواند متن را در متن کاملا از هم باز کند ( به گونه ای که انگار کلمات منفجر شده اند) و یا این که می تواند موقعیت کلمه های متن را تعویض کند و یا این که می تواند به شیوه های دیگر نوآورانه این کار را انجام دهد. استفاده از این تکنیک می تواند نوعی حس شاعرانه به متن بدهد و در عین حال که درک متن را برای شما آسان می کند، به محتوای شما ارزش بدهد.

3.گذارهای یکپارچه

این تکنیک به این شیوه است که حالت سیال بودن را به محتوا اضافه کنیم. نبود برش ها بین صحنه ها و تغییر نرم یک صحنه به صحنه دیگر، منجر می شود که این تکنیک یکی از ماندگارترین تکنیک ها شود. در حقیقت این تکنیک یکی از قدیمی ترین تکنیک هایی است که در موشن گرافی وجود داشته است و هنوز هم از آن استفاده می شود. بسیاری از تکنیک های موشن گرافی هم از این تکنیک تاثیرپذیرفته اند  باید گفت که این تکنیک هرگز قدیمی نمی شود.

4.خطوط نازک

خطوط، یکی از المان های مهم در طراحی هستند که متاسفانه از همه المان های دیگر توجه کمتری به آن ها شده است. خطوط، بدون توجه به ساده بودنشان، می توانند برای مقاصد مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. از کاربردهای خطوط می توان به اشاره کردن به جهت ها و یا تعریف محدوده شکل ها و تولید بخش ها بین المان های مختلف را اشاره کرد. بازی با خطوط در موشن گرافی کم کم تبدیل به موضوعی جذاب شده است. استفاده از خطوط ساده می تواند برای معرفی کردن بسیاری از المان ها در محتوای گرافیکی کافی باشد و بنابراین تکنیک خطوط ساده و بازی با خطوط ساده هم یکی از تکنیک ها جالب در موشن گرافی محسوب می شود.

5.حالت دادن

یکی از مهم ترین کارهایی که باید برای طراحی گرافیکی انجام داد، این است که باید یک المانی را برای زیباشناسانه تر کردن محتوا به آن اضافه کنیم. استفاده کردن از المان های زیبا کننده، مانند این است که به محتوا یک نفسی بدهیم. در این جاست که از عامل "حالت دادن" به آن ها استفاده می کنیم. استفاده مناسب از این تکنیک می تواند یک زیبایی خاصی را به کار اضافه کند و می تواند باعث شود که کار، حالت هنرمندانه تری به خودش بگیرد که همین موضوع منجر می شود که جذابیت کار بیشتر شود. بدون این تکنیک، احساس می شود که در کار، یک چیزی کم است.

6.حرکت سیال

همان طور که تکنیک بالا، یعنی حالت دادن، می تواند یک احساس بهتری به محتوای شما اضافه کند، تکنیک حرکت سیال هم می تواند یک احساس ارگانیک جدیدی به محتوای شما اضافه کند. حرکت سیال می تواند کاری کند که محتوای شما در صفحه نمایش حرکت کند. در حقیقت در تکنیک حرکت سیال، یک احساس حرکت اضافه می شود که محتوای شما کمی حالت دراماتیک تر به خودش می گیرد. این کار منجر می شود که کل تصویر کمی جذاب تر باشد و بیننده ها و مخاطبین بیشتر جذب آن شوند.

7. ترکیب دو بعدی و سه بعدی

اکنون که تکنیک های سه بعدی تا اندازه ای رشد کرده اند که می توان انتظار داشت که بسیاری از طراحی ها در حالت سه بعدی انجام شوند؛ ترکیب دو بعدی و سه بعدی، یکی از نوآورانه ترین روش هایی است که می توان برای افزودن جذابیت به کار مورد استفاده قرار داد. در ترکیب دو بعدی و سه بعدی، کاری می کنند که نوستالوژی که نسبت به حالت دو بعدی وجود دارد با استفاده از ترکیبی که با تکنیک سه بعدی شده است، اثر بیشتری را بر ذهن و روان مخاطبین داشته باشد.

8. سورئالیسم دیجیتالی

سورئالیسم یعنی این که چگونه طراحان از طبیعت در کارهایشان الهام می گیرند و آن را به چیزی غیرحقیقی مانند انیمیشن تبدیل می کنند. احتمالا یکی از مدرن ترین روش های برای طراحی های انیمیشنی، نوعی سورئالیسم به نام سورئالیسم دیجیتالی است که در آن سعی می شود که از المان های دنیای حقیقی استفاده شود تا به این شیوه برای طراحی های دنیای مجازی از آن الهام گرفته شود. در حقیقت در این نوع تکنیک، که در موشن گرافی هم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، از الهام گرفتن از حقیقت و تولید تصاویر و جلوه های جذاب مجازی با استفاده از آن استفاده می شود. 

[ يکشنبه 13 بهمن 1398 ] [ 15:11 ] [ مبینا ]



طراحی یک لوگوی مناسب برای آژانس های بیمه موضوعی چه اهمیتی دارد؟

ایجاد یک استراتژی موثر بازاریابی برای یک آژانس بیمه، مزیت های بسیار زیادی دارد. یکی از مزیت های این کار، این است که این آژانس ها، همیشه در شبکه های اجتماعی مختلف حضور پیدا می کنند و می توانند وب سایت هایی داشته باشند که استفاده از آن ها برای مشتریان آسان باشد و به همین ترتیب، مشتریان بیشتری جذب این آژانس ها شوند. اگرچه، طراحی کردن یک لوگوی منحصر به فرد و جذاب برای یک آژانس بیمه، به همان اندازه مهم است که یک استراتژی بازاریابی موثر مهم است.

بکی شرودر، مدیر بخش بازاریابی در کمپانی بیمه تکنولوژی (ITC)، می گوید : "لوگوی شما به عنوان یک آژانس بیمه، چیزی است که مردم از آژانس بیمه شما به صورت بصری می بینند و درک می کنند". بنابراین این لوگو به شما کمک می کند تا مشتریانتان تشخیص دهند که این شما هستید!"


لوگوی مناسب باعث شناخت برند میشود!؟

داشتن یک لوگوی مناسب برای یک برند، منجر به موضوع "شناخت برند" می شود. شناخت برند با استفاده از داشتن لوگو، به دو روش اتفاق می افتد. 

اول، از طریق تکرار. یعنی وقتی که یک لوگو را در هر جایی مانند وب سایت ها، ایمیلشان و بر روی سازمان و یا در هر جای دیگری در تبلیغات و غیره دیدند، می توانند آن را بشناسند و بنابراین در هر جایی که می خواهید درباره آژانس خودتان حرف بزنید باید از همان لوگو استفاده کنید.

روش دوم، از طریق به خاطر آوردن است. بنابراین نیاز است که یک طراحی لوگویی داشته باشید که جذاب باشد. هنگامی که یک لوگو با لوگوهای دیگر متفاوت باشد و از آن ها جذاب تر باشد، احتمال این که مردم بیشتر آن را در ذهن بسپارند بیشتر است.



نکات کلیدی در انتخاب لوگو آژانس های بیمه 

البته عوامل مختلفی در طراحی لوگو هستند که به هنگام طراحی لوگو، یک آژانس بیمه باید درنظر داشته باشند. البته وقتی که یک لوگویی برای یک آژانس بیمه وجود داشته باشد و آن ها بخواهند این لوگو را تغییر دهند، موضوع با زمانی که می خواهند از ابتدا یک لوگو را ایجاد کنند، متفاوت است. 

در حالت اول، کار آسان است و می توان با تغییرات کوچکی در رنگ و یا چند تغییر جزیی در طراحی، کار را انجام داد. ولی مشکل طراحی لوگو زمانی شروع می شود که یک آژانس بیمه اصلا لوگو نداشته باشد و بخواهد از اول کار طراحی لوگو را شروع کند. در این حالت دوم، کار پیچیده است.


به عقیده شرودر :" استفاده کردن از فونت هایی متفاوت با آن چه که دیگران مورد استفاده قرار می دهند، همچنین تغییر دادن میزان ضخامت و یا مرزهای خطوط و استفاده از رنگ های مختلف عواملی هستند که منجر می شوند که لوگوی شما در یادها بماند و منحصر به فرد باشد. ولی موضوع انعطاف پذیری موضوعی است که باید در طراحی لوگو حتما مدنظر داشته باشید.



به عقیده شرودر، آژانس های بیمه ای که می خواهند لوگوهای جدیدی را طراحی کنند، باید موضوعات زیر را مورد بررسی قرار دهند:

-  آیا لوگوی شما در ابعاد مختلف هم کار می کند؟ آیا در شکل های مستطیلی، دایره ای و مربعی هم کار می کند؟

-  آیا تنها در یک رنگ کار می کند یا این که با رنگ های دیگر هم می توان از آن استفاده کرد؟ موضوع رنگ مهم است چون بعضی اوقات نمی توانید یک لوگو را به صورت رنگی پرینت کنید و مجبور می شوید از چند رنگ محدود استفاده کنید

- آیا لوگوی شما در محیط های مختلف کار می کند؟ یعنی آیا می توان این لوگو را بر روی لباس ها طراحی کرد؟ به شکل دیجیتالی در وب سایت ها گذاشت و یا آن را بر روی تبلیغات و غیره مورد استفاده قرار داد؟

یکی دیگرازعواملی که طراحان لوگو برای آژانس های بیمه باید درنظر بگیرند، ساده بودن است. باید بدانید که لوگوهای مربوط به آژانس های بیمه که از همه موفق تر بوده اند، آن هایی بوده اند که از همه ساده تر بوده اند. بنابراین نیاز است که لوگوها را تا حد ممکن ساده طراحی کرد.


از دیگر عوامل موثر، این است که به ماندگاری این لوگو باید توجه زیادی کرد. شیوه های طراحی لوگوهای مربوط به آژانس های بیمه و به طور کلی تمام لوگوهای مربوط به کمپانی ها، سال به سال تغییر می کند ولی کمپانی هایی که لوگو دارند، به سختی لوگوی خودشان را تغییر می دهند بنابراین یک آژانس بیمه برای این که لوگوی خودش را تغییر دهد، نیاز دارد تا این کار را به گونه ای انجام دهد که طراحی لوگو از بین نرود و همچنان پایدار باقی بماند. 


بنابراین به هنگام طراحی لوگو برای آژانس بیمه، باید در نظر داشت که این لوگو به گونه ای طراحی شود که اثر آن بعد از چند سال همچنان باقی بماند و تازگی خودش را حفظ کند.


از آن جایی که بیشتر افرادی که در آژانس های بیمه کار می کنند، در زمینه طراحی سررشته ندارند و چیزی از طراحی و مخصوصا طراحی گرافیکی نمی دانند، باید حتما به دنبال ابزارها و نرم افزارهایی بگردند که به آن ها در طراحی لوگو کمک کند. برخی از نرم افزارها مانند Adobe IIIustrator و یا Canva هستند که مخصوص این کار می باشند.  همچنین این آژانس های بیمه می توانند از افرادی که به عنوان طراح گرافیکی کار می کنند برای این کار کمک بگیرند. این افراد که به عنوان طراح، آزادانه کار می کنند، می توانند لوگوهای مختلف را به شیوه ای که این آژآنس ها نیاز دارند طراحی کنند. 

آن ها همچنین می توانند این طراحی ها را در هر غالبی مانند غالب دایره ای، مربعی، برداری و در هر فرمتی مانند فرمت JPEG، فرمت PNG، و هر رنگی مانند سیاه و سفید و تماما رنگی و غیره طراحی کنند. برای پیدا کردن چنین طراحانی، آژانس های بیمه می توانند با طراحان وب سایت هم حرف بزنند.

چون طراحان وب سایت معمولا می توانند خدمات طراحی لوگویی را پیشنهاد دهند و طراحان لوگوی مجربی را به این آژانس ها معرفی کنند که بتوانند کار طراحی لوگو را به بهترین شکل ممکن انجام دهند و یک لوگوی مناسب برای آن ها طراحی نمایند.


[ سه شنبه 8 بهمن 1398 ] [ 10:27 ] [ مبینا ]

انواع لوگو و سبک های مختلف در طراحی لوگو


ما معمولا طراحی لوگو را به یک چیزی که با آن آشنا هستیم محدود می کنیم. ولی حقیقت این است که طراحی لوگو از آن چیزی که فکر می کردید، بسیار متنوع تر و وسیع تر است. طراحی لوگو چیزی بسیار بیشتر از تنها چند نماد و خطوط با فونت های مختلف است؛ انواع مختلف و متنوع زیادی از طراحی های لوگو وجود دارد که یک طراح لوگو می تواند لوگوی خودش را به این شیوه طراحی کند. به هنگام طراحی کردن لوگو، دست طراح باز است و می تواند به شیوه های مختلفی این کار را انجام دهد. باید توجه داشت که طراحی لوگو به طور کلی نقش بسیار مهم و کلیدی در موفقیت یک برند بازی می کند و برندهایی که طراحی لوگوی مناسبی دارند، نسبت به برندهای با لوگوهای نامناسب، از شانس موفقیت بسیار بیشتری برخوردارند. استفاده از لوگوی مناسب باعث می شود که مخاطب به برند مورد نظر جلب شود و همین موضوع نقش کلیدی در موفقیت یک برند و افزایش فروش برند دارد. بنابراین موضوع طراحی لوگو باید به عنوان یک موضوع جدی مورد بررسی قرار بگیرد و به آن اهمیت زیادی داده شود. پس انتخاب کردن نوع صحیح طراحی لوگو از میان طراحی های مختلف برای تضمین اثربخشی لوگو در ارتباط گرفتن با برندتان، موضوع پراهمیتی است. اکنون با این مقدمه، هشت نوع مختلف طراحی لوگو را بررسی می کنیم:

به طور کلی 8 نوع طراحی لوگو داریم. این هشت نوع عبارتند از  نوع طراحی لوگوی مونوگرام، نوع طراحی لوگوی لوگوتایپ، نوع طراحی لوگوی نمادی، نوع طراحی لوگوی ماسکوت، نوع طراحی لوگوی نمادهای ترکیبی، نوع طراحی لوگوی حروف محور، نوع طراحی لوگوی امبلم، نوع طراحی لوگو به روش فونت. هرکدام از این روش ها مزیت ها و معایب مخصوص خودشان را دارند که در ادامه به شکل مختصر آن ها را بررسی می کنیم:


ادامه مطلب
[ شنبه 5 بهمن 1398 ] [ 10:38 ] [ مبینا ]

هزینه کار گذاشتن علامت تجاری برای یک تجارت چقدر است؟


هزینه ثبت کردن یک علامت تجاری، بستگی به عوامل مختلف دارد. در ابتدا باید تعیین کنید که آیا می خواهید با یک وکیل همکاری داشته باشید یا خیر. در صورتی که چنین باشد، که توصیه می شود که حتما چنین باشد، هزینه بیشتری را متقبل خواهید شد. این هزینه در کشور آمریکا چیزی برابر با حدودا 800 تا 3000 دلار است.

کار بعدی که شما باید انجام دهید این است که باید تصمیم بگیرید که می خواهید از کدام روش برای این کار استفاده کنید. (روش TEAS Plus، روش TEAS RF یا روش TEAS Regular). همچنین در این مرحله شما باید دقیقات اطلاعات مورد نیاز را آماده کنید.

هزینه سه روشی که در بالا ذکر شد، برای تقاضاهای USPTO در کشور آمریکا به صورت زیر است:

تقاضانامه برای TEAS Plus: 225 دلار برای کدام از انواع جدید کالاها و خدمات

تقاضانامه برای TEAS RF: 275 دلار برای هرکدام از انواع جدید کالاها و خدمات

تقاضانامه برای TEAS Regular: 400 دلار برای هرکدام از انواع جدید کالاها و خدمات


ادامه مطلب
[ پنجشنبه 3 بهمن 1398 ] [ 14:40 ] [ مبینا ]

چگونه علامت تجاری برای یک نام تجاری و یا لوگو قرار می دهید؟


برای این که یک علامت تجاری را به ثبت برسانید، نیاز دارید در ابتدا یک تقاضا نامه ارایه کنید. نهادی که مرتبط با این موضوع است به کار رسیدگی می کند. البته با این که شما می توانید این کار را خودتان بدون نیاز به هیچ گونه وکیلی انجام دهید، ولی شدیدا توصیه می شود که برای این کار از یک وکیل مجرب استفاده کنید که چم و خم کار را بداند و بتواند به شما کمک کند. افراد حرفه ای که در این زمینه استاد هستند می توانند این پروسه را ساده تر کنند و دقت کار را برای شما بالا ببرند. در صورتی که در فرآیند انجام کار اشتباهاتی انجام دهید، ممکن است منجر به این شود که هم زمان و هم هزینه زیادی از شما از دست برود.

قبل از این که بخواهید تقاضانامه خودتان را برای این کار ارایه دهید، نیاز است که اطلاعات تجاری لازم در این زمینه را بدست آورید. به عنوان مثال، باید بدانید که کمپانی شما در چه جنبه ای می خواهد کار کند و یا این که چه زمانی باید کار را شروع و یا تمام کنید و غیره.

افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، باید اطلاعات دقیقی را در این زمینه داشته باشند تا فایل ها را با بی دقتی پر نکنند.


ادامه مطلب
[ پنجشنبه 3 بهمن 1398 ] [ 14:31 ] [ مبینا ]

چه زمانی باید نام و لوگوی کمپانی را به عنوان علامت تجاری به ثبت برسانید؟


کمپانی ها باید هرچه سریع تر، علامت تجاری خودشان را به ثبت برسانند به این دلیل که از مشکلاتی که در آینده ممکن است ایجاد شود، جلوگیری کنند. دل ریزو بیان می کند که برخی از تجارت های کوچک ممکن است قبل از این که علامت تجاری را برای خودشان به ثبت برسانند، سعی کنند درباره برند خودشان تبلیغ کنند و برای این کار زمان و هزینه زیادی خرج کنند. ولی بعد از مدتی ممکن است متوجه شوند که به این دلیل که هنوز با وکیل خود درباره به ثبت رساندن علامت تجاری کمپانی صحبت نکرده اند و هنوز علامت تجاری برای کمپانی خود انتخاب نکرده اند؛ کمپانی های دیگری بیایند و کالاهای خودشان را با استفاده از علامتی که آن ها دارند به فروش برسانند. در این صورت این کمپانی ها ضرر زیادی می خورند.


ادامه مطلب
[ پنجشنبه 3 بهمن 1398 ] [ 14:18 ] [ مبینا ]



ضرورت وجود علامت تجاری برای یک کمپانی


یک علامت تجاری، از حقوق یک تجارت برای معرفی کردن کالاها و خدماتش محافظت می کند و کمپانی های دیگر را از استفاده هم این علامت تجاری برای همان کالاها و خدمات منع می کند.

برای این که یک علامت تجاری را به ثبت برسانید، یکی از سه اپلیکیشن های الکترونیکی در USPTO ، یعنی TEAS Plus، TEAS RF یا TEAS Regular را انتخاب کنید.

با این که شما می توانید از نظر قانونی یک علامت تجاری را در USPTO برای خودتان ثبت کنید، ولی پیشنهاد می شود که برای کمک گرفتن، از یک وکیل کمک بگیرید. استفاده از وکیل باعث می شود که این فرآیند ساده تر شود و همچنین دقت کار بالاتر می رود.


ادامه مطلب
[ پنجشنبه 3 بهمن 1398 ] [ 14:10 ] [ مبینا ]
درباره وبلاگ

آرشيو مطالب
امکانات وب
بستن تبلیغات [x]