هنر گرافیک و طراحی لوگو
لینک دوستان



شورای شهر شیکاگو، بر علیه یک کمپانی در منطقه راکفورد که مربوط به تولید قهوه است ولی توسط آتش نشانان اداره می شود، شکایت کرده است و می گوید که لوگوی این کمپانی بسیار شبیه به لوگوی مربوط به اداره آتش نشانی کل شیکاگور است. نام این کمپانی، کمپانی "قهوه دپارتمان آتش نشانی" است. مقامات شهر شیکاگو می خواهند که این کمپانی هر چه زودتر لوگوی خوودش را تغییر دهد. در این لوگو سه حرف اصلی F، D و C دیده می شوند و به شکل درشتی نمایان می باشند. 

 مقامات شهر شیکاگو بیان کرده اند که این شکایت، که امروز به دادگاه فدرال اعمال شده است، بسیار مهم است و این کمپانی تولید قهوه، از سه حرف F، D و C (Fire Department Company) منجر به برانگیخته شدن خاطره آتش نشانی در شهر می شود و این کمپانی سعی دارد تا از این روش استفاده کند تا برای خودش شهرت کسب کند. آن ها بیان کرده است که استفاده از FDC باعث می شود که مردم احساس ایمنی کنند و بیشتر محصولات این کمپانی را بخرند...و احساس کنند که ارتباطی میان این کمپانی و آتش نشانی شهر شیکاگو می باشد در صورتی که اوضاع این گونه نیست. 

 این لوگو که بسیار شبیه به لوگوی مورد نظر است، به گونه ای طراحی شده است که دقیقا همان شکل و شمایل را در ذهن ایجاد کند و علاوه بر آن، حروف C و F و D هم دقیقا به همان اندازه ای که در لوگوی مربوط به آتش نشانی شیکاگو بارز هستند، نمایان می باشند.

در وب سایت این کمپانی، آمده است: "این کمپانی بوسیله آتش نشانان اداره می شود و 10 درصد از میزان کل فروش آن به منظور حمایت کردن آتش نشانانی که مجروح شده اند و یا مشکل دارند، اختصاص داده شده است. یک فنجان چای در طول دوران خدمت در ارتش و یا دوران خدمت در اداره آتش نشانی، بسیار اهمیت دارد. به این دلیل که کار آتش نشانی خیلی سخت است و استفاده از کافئین می تواند برای بیدار نگه داشتن آتش نشانان در طول شب های طولانی مفید باشد. بنابراین مصرف قهوه می تواند برای آتش نشانان مفید باشد.

آتش نشانان و افرادی که در این اداره کار می کنند به دلیل این که سبک زندگی مخصوصی دارند و باید به شکل 24 ساعته و 7 روز هفته آماده خدمت باشند، نیاز به استفاده از قهوه دارند و برای این که بیدار بمانند تا بتوانند کار آتش نشانی را انجام دهند، باید همیشه بیدار باشند.


 به این دلیل است که بخشی از سود حاصل از این کمپانی به مجروحان و آسیب دیدگان بخش آتش نشانی اختصاص داده شده است". مقامات دولتی بیان کرده اند که لوگوی این کمپانی، "یک اقدامی برای سوء استفاده از حسن نیت نشان و مارک آتش نشانی شهر شیکاگو" است. آن ها درخواست کرده اند که صاحبان این کمپانی علاوه بر تغییر دادن لوگوی این کمپانی، به میزان 10000 دلار به دلیل نقض کردن قوانین مربوط به لوگوها جریمه پرداخت کنند. کمپانی مذکور، به هنوز پاسخی به اتهامات فوق نداده است.

[ يکشنبه 20 بهمن 1398 ] [ 17:40 ] [ مبینا ]
درباره وبلاگ

آرشيو مطالب
امکانات وب
بستن تبلیغات [x]