هنر گرافیک و طراحی لوگو
لینک دوستان

اهمیت بازطراحی لوگوها چیست؟


 هدف کلی از یک لوگو چیست؟

هدف کلی از داشتن یک لوگو این است که برای یک شرکت، یک هویتی ایجاد شود که مشتریان بتوانند شرکت را با این هویت بشناسند. بنابراین می توان گفت که لوگوها در حقیقت "چهره" یک تجارت می باشند. بنابراین خیلی مهم است که "چهره" ای که شرکت و تجارتتان دارد، دارای اثر مثبتی بر روی مشتریانتان باشد.

چرا لوگو در میزان جلب مشتری برای وب سایت های تجاری به این اندازه اهمیت دارد؟

به طور کلی همه ما انسان ها موجوداتی هستیم که اشکال بصری بر روی ما تاثیر زیادی دارند. بنابراین می توان گفت که طراحی و محتوای وب سایتمان خیلی مهم است ولی یکی از مهم ترین و کلیدی ترین بخش های طراحی وب سایت که می تواند در میزان جلب شدن مشتریان به عنوان بازدیدکننده از این وب سایت اثر زیادی داشته باشد؛ بخش "طراحی لوگو" است. مطالعات نشان داده اند که مغز افراد تصاویر را 60000 برابر سریع تر از متن ها مورد پردازش قرار می دهد! همچنین  کلمات در حافظه کوتاه مدت ما پردازش می شوند در صورتی که تصاویر به حافظه بلند مدت ما می روند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که استفاده از لوگو در وب سایت ها می تواند تاثیر بسیار بیشتری حتی از محتوایی داشته باشد که در وب سایت وجود دارد. به این دلیل که افرادی که به عنوان بازدیدکننده از وب سایت دیدن می نمایند؛ وقتی که لوگو وب سایت (که همان لوگوی مربوط به شرکت مورد نظر دارنده وب سایت می باشد) را می بینند؛ تصاویر آن را به حافظه درازمدتشان می برند و سعی می کنند تا آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

البته انواع مختلفی لوگو وجود دارد که تمام انواع آن هدف مشترکی دارند: هدف تمام انواع طراحی های لوگو این است که یک تصویری را در ذهن مشتریان و مخاطبین قرار دهند که خاطره انگیز باشد. آن ها می توانند به این روش کاری کنند که مشتریان به برند مورد نظر وفادار شوند!

بنابراین همان طور که بیان شد، وقتی که یک لوگوی مناسب برای برند وجود داشته باشد مشتریان بیشتری جلب می شوند.

چرا باید هر چند وقت یک بار لوگو را دوباره طراحی کرد؟

برند شرکت شما و همچنین هویت شرکت شما برای موفقیتی که بدست می آورد، عواملی ضروری می باشند. در صورتی که شرکتی یک هویت برند مناسب داشته باشد، موفق شدن آن حتمی است. یک لوگوی خوب برای یک شرکت، در حقیقت می تواند نماینده آن شرکت باشد. با استفاده از یک لوگوی خوب می توان پیام هایی را که شرکت مایل است به مشتریان و مخاطبین برساند منتقل کرد. بنابراین باید لوگو را طوری طراحی کرد که با آخرین تغییرات طراحی روز، مطابقت داشته باشد. در لوگو، شما باید بر روی نقاط قوتی که شرکتتان دارد تمرکز کنید و ارزش های کلیدی تجارتتان را بیان کنید. همچنین لوگو برای این که بتواند بر روی ذهن مشتریان و مخاطبین تاثیر داشته باشد؛ باید خاطره انگیز باشد. به این دلایل، لوگوی شرکت ها و تجارت هایی که در کارشان خیلی موفق بوده اند؛ همیشه با آخرین تغییرات روز وقف پیدا کرده اند.

در صورتی که شما می خواهید وب سایت خودتان را دوباره طراحی کنید و یا این که می خواهید یک وب سایت جدیدی برای شرکتتان ایجاد کنید و احساس می کنید که لوگوی فعلیتان نمی تواند آن طور که باید و شاید نقاط قوت شرکتتان را نشان دهد؛ می توانید تصمیم بگیرید که دوباره لوگو را طراحی کنید. همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشید که در صورتی که لوگوی شما نتواند به خوبی عمل کند؛ بدون تردید وب سایتتان هم نمی تواند عملکرد بهینه داشته باشد. بنابراین در صورتی که لوگو مناسب نباشد، اثر منفی بر روی عملکرد کلی وب سایت جدیدتان دارد.

بنابراین لوگوی شما باید قبل از این که وب سایتتان را طراحی کردید، طراحی شود. برای طراحی کردن مجدد لوگو نیاز به اطلاعات مختلفی دارید و نمی توانید این کار را به همین راحتی هم انجام دهید. برای این که لوگوی جدیدی طراحی کنید، باید به دنبال کتابچه ها و متن های راهنما بگردید (که به آنها راهنمای برند هم گفته می شود) و سعی کنید تا یک مجموعه ای از المان های برند را که برای طراحی جدید لوگو لازم است پیدا کنید و سعی کنید بر این اساس کار را انجام دهید. متن هایی وجود دارند که تمام جنبه های طراحی برند را پوشش می دهند و شما می توانید با استفاده از این متن ها کار را به شکل باکیفیتی انجام دهید. بخش هایی که در این راهنما می توانید درباره آنها مطلب داشته باشید شامل موارد زیرند: راهنمایی درباره لوگو، راهنمایی درباره تغییرات لوگو، راهنمایی درباره کاربرد لوگو، و مثال های مختلفی که در این زمینه درباره مطالبی مانند چگونگی استفاده از رنگ ها، چگونگی استفاده از آواتارها (برای بخش های مربوط به شبکه های اجتماعی)، چگونگی استفاده از المان های گرافیکی و غیره وجود دارند و شما می توانید از آن استفاده کنید.

نکته ای که اینجا باید درنظر داشته باشید این است که از آن جایی که به هنگام تغییر دادن لوگو و طراحی مجدد آن، این تغییر باید در تمام جنبه های کارتان منعکس شود؛ بنابراین وقتی که شما لوگوی جدیدی را طراحی کردید؛ باید تمام کارت های تجاری و تمام بخش هایی که مربوط به تبلیغاتتان می شود و در آنها از علامت لوگو استفاده می کرده اید را به روزرسانی کنید تا موضوع پیوستگی لوگو حفظ شود.

شما برای تغییر دادن برندتان می توانید از سرویس های مخصوص این کار استفاده کنید (سرویس هایی هستند که کارشان تغییر و به روزرسانی لوگو می باشد).

به عنوان مثال، می توان از لوگوی برند نایک (Nike) یاد کرد که بسیار خاطره انگیز می باشد و این برند هر چند سال یک بار طراحی لوگو را تغییر داده است و به روز رسانی نموده است.

GetBC(19);
درباره وبلاگ

آرشيو مطالب
امکانات وب
بستن تبلیغات [x]