هنر گرافیک و طراحی لوگو
لینک دوستان

 8 تکنیک شگفت انگیز موشن گرافی


در دنیای جدید، که به آن عصر اطلاعات هم گفته می شود، انتقال دادن اطلاعات و داده ها با سرعتی بسیار بیشتر

 از گذشته انجام می گیرد.


 در این دنیای جدید، موضوع "چگونگی انتقال دادن اطلاعات" موضوعی است که توجه بسیاری از افراد را به خودش جلب کرده است چون در روزگار کنونی، اطلاعات با سرعت هرچه تمام تر منتقل می شوند و بنابراین یک نوع اشباع شدگی از اطلاعات برای مخاطبین و کاربران ایجاد شده است. شبکه های مجازی و اینترنت، به عنوان منبع اصلی اطلاعات، حجم عظیمی از اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می دهند. 

بنابراین دیگر "اطلاعات نوشتاری" جذابیت خودشان را از دست داده اند. بنابراین یکی از راه های مهم و نوآورانه برای انتقال اطلاعات در دنیای امروز، این است که اطلاعات به شیوه ای غیر از شیوه نوشتاری انتقال پیدا کنند. یکی از بهترین روش های این انتقال، انتقال به روش اطلاعات گرافیکی (Graphic content) است . استفاده از این راه می تواند باعث شود که محتوای آنلاین، به گونه ای بهتر و جذاب تر انتقال پیدا کند.


موشن گرافیک، انیمیشن، محتواهای متحرک، نمودهای متحرک و غیره تکنولوژی های جدیدی هستند که به تازگی برای این کار مورد استفاده قرار گرفته اند. تمام این تکنولوژی ها برای این مورد استفاده قرار می گیرند که به شیوه ای نوآورانه و مدرن، بتوان اطلاعات را به مخاطبین مورد نظر انتقال داد.


در این دنیایی که بوسیله اینترنت هدایت می شود، شما در هر بخشی از اینترنت که بروید، می توانید ردپایی از محتوای موشن گرافیک ببینید. ممکن است شما یک ویدویی انیمیشنی و یا یک بلاگ بازاریابی و یا یک ویدیویی مجازی متعلق به یک گربه در پلتفرم های شبکه های مجازی ببینید. تمام این ها موشن گرافی هستند. موشن گرافی، که زمانی از نقاشی های کشیده شده بوسیله دست ساخته شده بود، امروزه به صورت انیمیشن های سلوئیدی خودش را نشان می دهد. به طور کلی امروزه از موشن گرافی برای ایجاد محتوای اینترنتی با کیفیت بالا و جذاب استفاده می شود.


 با وجود بسیاری از نوآوری های مختلف در این زمینه، برخی از تکنیک ها هرگز جذابیت خودشان را در طراحی موشن گرافی از دست نمی دهند ولی با این حال در سال 2019 شاهد اضافه شدن چندین تکنیک جدید به کار موشن گرافی بودیم. این تکنیک ها به گونه ای هستند که کیفیت کار موشن گرافی را افزایش می دهند و باعث می شوند که اثرگذاری استفاده از این تکنیک، بسیار بیشتر از قبل باشد.


در ادامه قصد داریم تا شما را با برخی از این تکنیک های جدید که در سال 2019 برای موشن گرافی بکارگرفته شدند و کیفیت کار موشن گرافی را تغییر دادند آشنا کنیم:


2

1.  تایپوگرافی جنبشی

نوع حرکتی محتوا و اطلاعات، چه در تبلیغات تلویزیونی مورد استفاده قرار بگیرد و چه در وب سایت ها، بسیار جذاب می باشد. یکی از دلایل آشکار این جذابیت، این است که این نوع محتوا، دارای ویژگی های جذابی است و جذابیت دارد. در تایپوگرافی جنبشی از انیمیشن های ساده استفاده می شود تا کلماتی ایجاد شود که در صفحه نمایش حرکت کنند.

در این روش، فرد طراح می تواند با تغییر دادن شیوه حرکت حروف، کاری کند که این حروف به شیوه های مختلفی حرکت کنند. به عنوان مثال می تواند حروف را بزرگ و منبسط کند و آن ها را بلرزاند و یا حالت موج دار به آن ها بدهند و غیره. تمام این انواع مختلف حرکت حروف بستگی به نوع کار طراح دارند و دست طراحی برای حرکت دادن این حروف باز است.

2. متن شکسته شده

مورد دیگر، مورد متن شکسته است. ممکن است این تکنیک به نظر قدیمی تر از موشن گرافی بیاید ولی حقیقت امر این است که شیوه ای که این تکنیک در موشن گرافی استفاده می شود، متمایز است. در موشن گرافی، استفاده از تکنیک متن شکسته به این معنی است که می توان با متن بازی کرد. طراحی می تواند متن را در متن کاملا از هم باز کند ( به گونه ای که انگار کلمات منفجر شده اند) و یا این که می تواند موقعیت کلمه های متن را تعویض کند و یا این که می تواند به شیوه های دیگر نوآورانه این کار را انجام دهد. استفاده از این تکنیک می تواند نوعی حس شاعرانه به متن بدهد و در عین حال که درک متن را برای شما آسان می کند، به محتوای شما ارزش بدهد.

3.گذارهای یکپارچه

این تکنیک به این شیوه است که حالت سیال بودن را به محتوا اضافه کنیم. نبود برش ها بین صحنه ها و تغییر نرم یک صحنه به صحنه دیگر، منجر می شود که این تکنیک یکی از ماندگارترین تکنیک ها شود. در حقیقت این تکنیک یکی از قدیمی ترین تکنیک هایی است که در موشن گرافی وجود داشته است و هنوز هم از آن استفاده می شود. بسیاری از تکنیک های موشن گرافی هم از این تکنیک تاثیرپذیرفته اند  باید گفت که این تکنیک هرگز قدیمی نمی شود.

4.خطوط نازک

خطوط، یکی از المان های مهم در طراحی هستند که متاسفانه از همه المان های دیگر توجه کمتری به آن ها شده است. خطوط، بدون توجه به ساده بودنشان، می توانند برای مقاصد مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. از کاربردهای خطوط می توان به اشاره کردن به جهت ها و یا تعریف محدوده شکل ها و تولید بخش ها بین المان های مختلف را اشاره کرد. بازی با خطوط در موشن گرافی کم کم تبدیل به موضوعی جذاب شده است. استفاده از خطوط ساده می تواند برای معرفی کردن بسیاری از المان ها در محتوای گرافیکی کافی باشد و بنابراین تکنیک خطوط ساده و بازی با خطوط ساده هم یکی از تکنیک ها جالب در موشن گرافی محسوب می شود.

5.حالت دادن

یکی از مهم ترین کارهایی که باید برای طراحی گرافیکی انجام داد، این است که باید یک المانی را برای زیباشناسانه تر کردن محتوا به آن اضافه کنیم. استفاده کردن از المان های زیبا کننده، مانند این است که به محتوا یک نفسی بدهیم. در این جاست که از عامل "حالت دادن" به آن ها استفاده می کنیم. استفاده مناسب از این تکنیک می تواند یک زیبایی خاصی را به کار اضافه کند و می تواند باعث شود که کار، حالت هنرمندانه تری به خودش بگیرد که همین موضوع منجر می شود که جذابیت کار بیشتر شود. بدون این تکنیک، احساس می شود که در کار، یک چیزی کم است.

6.حرکت سیال

همان طور که تکنیک بالا، یعنی حالت دادن، می تواند یک احساس بهتری به محتوای شما اضافه کند، تکنیک حرکت سیال هم می تواند یک احساس ارگانیک جدیدی به محتوای شما اضافه کند. حرکت سیال می تواند کاری کند که محتوای شما در صفحه نمایش حرکت کند. در حقیقت در تکنیک حرکت سیال، یک احساس حرکت اضافه می شود که محتوای شما کمی حالت دراماتیک تر به خودش می گیرد. این کار منجر می شود که کل تصویر کمی جذاب تر باشد و بیننده ها و مخاطبین بیشتر جذب آن شوند.

7. ترکیب دو بعدی و سه بعدی

اکنون که تکنیک های سه بعدی تا اندازه ای رشد کرده اند که می توان انتظار داشت که بسیاری از طراحی ها در حالت سه بعدی انجام شوند؛ ترکیب دو بعدی و سه بعدی، یکی از نوآورانه ترین روش هایی است که می توان برای افزودن جذابیت به کار مورد استفاده قرار داد. در ترکیب دو بعدی و سه بعدی، کاری می کنند که نوستالوژی که نسبت به حالت دو بعدی وجود دارد با استفاده از ترکیبی که با تکنیک سه بعدی شده است، اثر بیشتری را بر ذهن و روان مخاطبین داشته باشد.

8. سورئالیسم دیجیتالی

سورئالیسم یعنی این که چگونه طراحان از طبیعت در کارهایشان الهام می گیرند و آن را به چیزی غیرحقیقی مانند انیمیشن تبدیل می کنند. احتمالا یکی از مدرن ترین روش های برای طراحی های انیمیشنی، نوعی سورئالیسم به نام سورئالیسم دیجیتالی است که در آن سعی می شود که از المان های دنیای حقیقی استفاده شود تا به این شیوه برای طراحی های دنیای مجازی از آن الهام گرفته شود. در حقیقت در این نوع تکنیک، که در موشن گرافی هم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، از الهام گرفتن از حقیقت و تولید تصاویر و جلوه های جذاب مجازی با استفاده از آن استفاده می شود. 

[ يکشنبه 13 بهمن 1398 ] [ 15:11 ] [ مبینا ]
درباره وبلاگ

آرشيو مطالب
امکانات وب
بستن تبلیغات [x]