هنر گرافیک و طراحی لوگو
لینک دوستان



لوگوی برندهای معروف به صورت اتفاقی انتخاب نشده‌اند و پشت طراحی هر یک از آنها هدفی ویژه وجود دارد. اگرچه ممکن است برخی از آنها واقعا معنایی نداشته باشند، اما در مقابل برخی دیگر قصد دارند به طرز ماهرانه‌ای پیامی را منتقل کنند. در طراحی معروف‌ترین لوگوهای جهان تنها به زیبایی توجه نشده است. درواقع به نظر می‌رسد در برخی از این لوگوها پشت هر خط، منحنی و رنگ معنای پنهانی نهفته است.  


لوگوی برندهای جهانی معروف همیشه ما را به سمت خود جلب می کنند. در ۹۰ درصد موارد ما نمی دانیم که چه معنا و پیام پنهانی در این لوگوهای به ظاهر بی معنی و ساده پنهان است. اما باید بدانید که این لوگوها ساده و بی هدف نیستند و در پشت طراحی آن ها هدف و معنای خاصی نهفته است که از خلاقیت و زیرکی سازندگان آن نشأت می گیرد. در ادامه شما را با معنای تعدادی از این لوگوهای معروف آشنا خواهیم کرد.



BMW

نظری وجود دارد که لوگوی بی ام و نماد پروانه در آسمان آبی است ( این مورد حتی توسط برخی از کارمندان شرکت نیز به اشتراک گذاشته می شود ) اما در مورد لوگوی BMW همه چیز خیلی ساده است ؛ رتگ های آبی و سفید توسط سازندگان به افتخار پرچم باواریا انتخاب شده است.


ویکی پدیا

این کره نماد جهانی دایره المعارف است. قطعات پازلی که از آنها تشکیل شده است چند زبانه هستند بنابراین هر یک از آن‌ها با حروف الفبای متفاوت علامت‌گذاری شده‌اند. آن‌ها با هم کلمه “wikipedia” را می‌سازند، و جدول غایب نشان می‌دهد که دانشنامه تکمیل نشده و اطلاعات جدیدی به طور مداوم در آن ظاهر می‌شوند.


سونی VAIO

همه فکر می کنند نوع نوشتن VAIO در لوگوی فوق ، یک ترکیب مدرن و امروزی است اما چیزی که شاید شما هم نمی دانید این است که در واقع حروف VA نشانگر امواجی هستند که سیگنال آنالوگ ایجاد می کنند در حالی که IO نشانگر 10 است که نماد سیگنال دیجیتال است.



والت دیزنی 

والت دیزنی نام تجاری موفق، پیشرو و شناخته‌شده‌ای بین کودکان است که توانسته در بین همه مخاطبان برندی شناخته شده باشد. خب فکر می‌کنید چه چیزی بهتر از این است که لوگوی یک برند، امضای صاحب آن باشد؟ بله درست است. شما در لوگوی دیزنی، امضای والت دیزنی بنیانگذار محصولات این شرکت را می‌بینید و این یعنی اینکه صاحب یک برند، اعتبار کسب و کار خود را با این امضا تایید کرده است. البته فونت این امضا چندان شبیه خط والت دیزنی نیست اما هنوز قدرت به تصویر کشیدن مفاهیم مهمی را در خود جای داده است. مانند اینکه نام شخصی تاثیرگذار را به روشی جادویی نشان می‌دهد و همچنین این موضوع که برند دیزنی تاکنون کارهای قابل تحسینی در کارنامه کاری خود دارد را در ذهن تداعی می‌کند.


اینستاگرام

اینستاگرام جزو برندهای نوپا است که عمر زیادی از بنیانگذاری آن نمی‌گذرد. درواقع بسیاری از ما می‌توانیم اولین لوگوهای این برند را نیز در سال 2010 به خاطر بیاوریم که در آن سال‌ها تازه آغاز به کار کرده بود. لوگوی ابتدایی اینستاگرام رنگ‌هایی ساده مانند قهوه‌ای را در بر داشت تا نظر مخاطبان عکاسش را جلب نماید. با این حال این برند در سال 2016 تصمیم گرفت دستی به سر و روی لوگوی قبلی خود بکشد؛ چراکه دیگر نه تنها عکاسان بلکه افراد دیگری هم جزو مخاطبان آن محسوب می‌شدند. افراد میانسال، نوجوانان، جوانان و حتی برندهای معروف، همه و همه جزو مخاطبین این شبکه اجتماعی محبوب بودند. درواقع با این تغییرات، این برند لوگوی خود را با رنگ‌های روشن، درخشان و بکارگیری گرادینت جلا داد تا بتواند از این طریق روحیه فعالیت و تنوع مخاطبان را نشان داده و  از طرف دیگر جالب است بدانید که استفاده از رنگ‌های گرادینت موضوعی مهم در طراحی وب نیز محسوب می‌شود.


[ دوشنبه 14 بهمن 1398 ] [ 17:47 ] [ مبینا ]
درباره وبلاگ

آرشيو مطالب
امکانات وب
بستن تبلیغات [x]