هنر گرافیک و طراحی لوگو
لینک دوستان


بزرگترین تکنیک های طراحی لوگو در 2020


شاد بودن

کریس مودی، مدیر بخش طراحی لوگو در کمپانی ولف اولینز، بر این عقیده است که "به طور کلی، از نظر میزان شاد بودن، طراحی لوگو به سمت شاد بودن پیش می رود و این روندی است که در سال های گذشته هم شاهده بوده ایم و هم اکنون هم ادامه دارد و این روند در آینده نیز به همین منوال ادامه پیدا می کند." او بر این عقیده است که برندها در آینده سعی می کنند تا لوگوهایی را طراحی کنند که با استفاده از این شادی، نظر مخاطبین را به خودشان جلب کنند و به جای این که با زبان بی زبانی حرفی بزنند که مخاطبان بشوند؛ سعی کنند تا "با مخاطبان حرف بزنند" و از آن جایی که به طور کلی هدف در طراحی لوگو این است که با استفاده از قدرت تکنولوژی با دیگران ارتباط برقرار کنند؛ به این شیوه می توان مخاطبین زیادی را جذب کرد."



نماد برند

در سال های اخیر، شاهد افزایش استفاده از نمادهای برند در لوگو ها هستیم. این میزان مخصوصا در سال 2019 افزایش شدیدی داشته است. سیمون چونگ که مشاور ارشد طراحی لوگو در کمپانی گرتل است، بیان می کند که این افزایش استفاده از نمادهای برند در لوگوها، بی دلیل نبوده است. او بیان می کند که "استفاده زیاد از این نمادها به این دلیل است که مخاطبین علاقه بیشتری به استفاده از این گونه نمادها در لوگوها دارند و بنابراین می توانند بهتر با این نمادها ارتباط برقرار کنند". او بیان می کند که " امروزه برندها سعی می کنند تا با مخاطبین خودشان ارتباطات نزدیک تر و صمیمی تری برقرار کنند و به همین خاطر است که سعی می کنند کیفیت این ارتباطشان را با مخاطبین افزایش دهند. بنابراین از نمادهای برند در لوگوها استفاده می کنند تا میزان انعطاف پذیری این رابطه با مخاطبین بیشتر شود"

البته موضوع استفاده از نمادهای برند در لوگوها از دیرباز وجود داشته است ولی در سال های اخیر، و به احتمال زیاد در سال های پیش رو، اهمیت این موضوع بیشتر شده است و ارزش استفاده از این نمادها، و طراحی کردن لوگوها به این شیوه بیشتر احساس می شود.

چونگ اعتقاد دارد که استفاده از این روش باعث می شود که "برندها بتوانند طیف وسیع تری از مخاطبین را جذب خودشان کنند و بتوانند از نظر احساسی ارتباط نزدیکتری را با مخاطبین داشته باشند. این کار منجر می شود که احساساتی مانند احساس شادی و لذت در محیط های دیجیتال در ذهن مخاطبین برانگیخته شود و استفاده از این نمادها مانند یک راهنمای دوستانه عمل می کند. مانند کسی که شما به آن اعتماد دارید و می خواهید هر روز در کنار او باشید."

بنابراین طراحی لوگو حقیقات به کدام سمت می رود؟ آیا می توان گفت که طراحی لوگو تقریبا شبیه به سال های قبل است و فقط تفاوت های کمی می کند؟ مایک فاستر، موسس و مدیر کمپانی "طراحی مستقیم" این گونه فکر نمی کند. او بر این باور است که طراحی لوگو به نوعی هنر گمشده بوده است که سال ها به آن توجهی نمی شده. اما در سال های اخیر کم کم جای خودش را پیدا می کند و بر اثرگذاری آن افزوده خواهد شد.

[ سه شنبه 1 بهمن 1398 ] [ 13:02 ] [ مبینا ]
درباره وبلاگ

آرشيو مطالب
امکانات وب
بستن تبلیغات [x]