هنر گرافیک و طراحی لوگو
لینک دوستان

نانسی دل پیزو، یکی از مدیران سازمان تبلیغاتی و گروه مسئول ایمنی داده ها و حفاظت سایبری در سازمان ریوکین رادلر، بیان می کند که: "ثبت کردن علامت تجاری، باعث می شود که حقوق صاحب علامت تجاری در استفاده از بازار برای معرفی کالاها و خدمات حفظ می شود و همچنین علامت تجاری کمپانی های دیگر را از استفاده از همین علامت تجاری برای همان کالاها و خدمات منع می کند."

دل پیزو همچنین بیان می کند که "علامت های تجاری به که ثبت رسیده اند می توانند ابزاری قدرتمند برای تولید ارزش برای صاحبان ان ها  باشند و همچنین می توانند ارزش بیشتری را به کالاها و خدماتی اضافه کنند که تحت پوشش این علامت های تجاری درآمده اند"

البته کمپانی ها باید در هنگام ثبت علامت تجاری دقت زیادی بکنند. کمپانی باید بر اساس قوانین موجود، سعی کند تا صرفا بر اساس کاربرد کالاها و یا خدمات برای آن ها علامت تجاری انتخاب کند. همان طور که بیان شد، به ثبت رسانیدن علامت تجاری مزیت های زیادی دارد. مهم ترین مزیت آن ها این است که وقتی که شما برای کالاها و یا خدماتتان علامت تجاری انتخاب می کنید، در حقیقت حقوق قانونی انحصاری را برای آن ها ایجاد می کنید. داشتن حقوق انحصاری مخصوص به شما کمک می کند هویت برندتان را حفظ کنید و از کپی شدن آن جلوگیری نمایید.

دی رزو بیان می کند که مهم است که تجارت ها بدانند که نام  تجارتشان با علامت تجاریشان فرق می کند. حتی در برخی از موارد ممکن است نام تجارتشان با علامت تجاریشان یکی نباشد. در رزو می گوید: " وقتی که یک کمپانی را با نام خودش به ثبت می رسانید و برای آن یک نام انتخاب می کنید؛ متفاوت از وقتی است که با استفاده از قوانین موجود، به از راه پروسه های قانونی یک علامت تجاری برای شرکت انتخاب می کنید. در حالت دوم شما از نظر قانونی یک علامت تجاری قانونی را برای کمپانی خودتان ایجاد کرده اید و ثابت کرده اید که این کمپانی دارای حقوق کامل است ولی در حالت اول شما فقط یک نام را برای این کمپانی ثبت کرده اید که ممکن است به راحتی کمپانی های رقیب بیایند و از این نام استفاده کنند و در این صورت شما از نظر قانونی هیچ حقی ندارید که از آن ها شکایت کنید! بنابراین به موضوع ایجاد یک علامت تجاری حتما توجه کنید. 

[ پنجشنبه 3 بهمن 1398 ] [ 13:55 ] [ مبینا ]
درباره وبلاگ

آرشيو مطالب
امکانات وب
بستن تبلیغات [x]