هنر گرافیک و طراحی لوگو
لینک دوستان

برای ایجاد کردن یک تجارت خلاقانه و موفق، این که برندی بسازید که مشتریان بتوانند آن را بشناسند و به آن اعتماد کنند، موضوع بسیار مهمی است. اگرچه، شما می توانید بدون یک علامت تجاری که از هویت برند شما محافظت نماید هم شما می توانید این کار را انجام دهید. ولی در این صورت، ممکن است برخی از کمپانی های رقیب، از نام تجاری و لوگوی شما استفاده کنند و این کار ممکن است منجر به این شود که مشتریان شما دچار سردرگمی شوند و حتی مشکلات قانونی برای شما پیش بیاید. این کار همچنین می تواند منجر به از دست رفتن مقدار زیادی از سرمایه تان شود. بنابراین باید درنظر داشته باشید که برای این که این ریسک ها را از بین ببرید، باید یک علامت تجاری برای خودتان ایجاد کنید.

به بیان کلی دافورد، موسس و مشاور شرکت دافورد لاو، دلایل مختلفی است که تجارت ها باید علامت تجاری خودشان را به ثبت برسانند. به عنوان مثال، یک برند ممکن است دارای سرمایه هایی (از نوع مادی و غیرمادی) باشد که بخواهد آن ها را حفظ کند و بنابراین می تواند  برای این که اجناس خودش را در پلتفرم های خرید و فروشی مانند آمازون حفظ کند، از یک علامت تجاری استفاده کند.

دافورد می گوید: " علامت تجاری به طور کلی به دلایل مختلف و متعدد، یک دارایی برای شرکت محسوب می شود. استفاده از علامت تجاری از حق و حقوق شرکت در مواقع مختلف حفاظت می کند". دافورد در مصاحبه با خبرگزاری "بیزنس نیوز" می کند که : " کار ساختن علامت های تجاری می تواند کاری بسیار مشکل و زمان بر باشد ولی لازم است"

با این که ثبت کردن یک علامت تجاری برای یک تجارت می تواند کاری هزینه بر باشد، ولی به صرف هزینه ای که برای آن می شود کاملا می ارزد. خوبی علامت تجاری برای یک شرکت این است که بر خلاف کپی رایت، دیگر بعد از گذشت یک دوره زمانی منقضی نمی شود و همیشه باقی می ماند. البته این علامت های تجاری را باید هر ده سال دوباره تمدید کرد. در نظر داشته باشید که برای این که علامت تجاری خودتان را فعال نگه دارید. باید شرایط و قوانین و مقرراتی را قبول کنیم و همچنین این نکته را باید درنظر داشته باشید که علامت تجاری شما تنها در محدوده کشور خودتان از حقوق شما دفاع می کند.

[ پنجشنبه 3 بهمن 1398 ] [ 14:10 ] [ مبینا ]
درباره وبلاگ

آرشيو مطالب
امکانات وب
بستن تبلیغات [x]