هنر گرافیک و طراحی لوگو
لینک دوستان

علاوه بر آن، تجارت هایی که قبل از این که با وکیلشان درباره به ثبت رساندن علامت تجاری برای برند صحبت کنند، پول زیادی را برای این کار سرمایه گذاری می کنند، ممکن است بعد از این که تصمیم بگیرند که علامت تجاری را برای برند خودشان ثبت کنند؛ با مشکل مواجه شوند و نتوانند این کار را انجام بدهند. در این صورت تمام پولی که در گذشته صرف کرده بودند به هدر می رود.

به عنوان مثال ممکن است کمپانی مقدار زیادی پول صرف تبلیغات برای یک برند کند ولی وقتی که سعی کرد علامت تجاری برای این برند ثبت نماید، با این مشکل مواجه شود که نام برند قابل ثبت شدن نیست! و با این نام، این کمپانی نمی تواند برای خودش علامت تجاری ثبت کند. چنین محدودیت هایی وجود دارند. به عنوان مثال، مدیر و مشاور اصلی شرکت سویفت فیلینگز، تراویس کرابتری بیان کرده است که نام هایی مانند "بهترین شیرینی" و یا نام هایی از این قبیل که مستقیما به فرآورده اشاره می کنند، قابل اعمال نمی باشند. و یا نام هایی توصیفی مانند "شیرینی زرد" که مستقیما سعی می کند صفتی را به شیرینی بدهد قابل قبول نیست به این معنی که در صورتی که یک کمپانی که دارای این نام است بیاید و تقاضای ثبت علامت تجاری بدهد؛ با تقاضای این کمپانی مخالفت می شود.

کرابتری بیان می کند که "نام هایی که خیلی نامرتبط با کالا و یا خدمات هستند، شانس پذیرفته شدن بیشتری دارند. این موضوع برای ایجاد کردن یک برند خیلی مهم است. شما باید نامی را برای برند انتخاب کنید که دارای محتوای لازم باشد و بتوان آن را به عنوان یک علامت تجاری کمپانی به ثبت رسانید. در عین حال نامی که باید انتخاب کنید، باید درباره آن چه که قرار است می فروشید اطلاعات دقیقی به شما بدهد"

او همچنین بیان می کند که در صورتی که شما یک فرآورده و یا خدماتی داشته باشید که مردم آن را می خواهند، اطمینان داشته باشید که بعد از مدت کوتاهی دیگران سعی خواهند کرد از شما تبعیت کنند و از آن کپی برداری می کنند. با این که به ثبت رساندن یک علامت تجاری حداقل شش ماه به طول بینجامد، ولی در برخی از موارد ممکن است به مدت 1 سال یا بیشتر هم طول بکشد. بنبراین اهمیت شروع کردن این کار، هر چه زودتر، بسیار زیاد است و باید هرچه زودتر این کار را شروع کنید.

[ پنجشنبه 3 بهمن 1398 ] [ 14:18 ] [ مبینا ]
درباره وبلاگ

آرشيو مطالب
امکانات وب
بستن تبلیغات [x]